گفت‌وگوی «فردا» با امیررضا واعظ آشتیانی

زیباکلام چرا به غربی‌ها نمی‌گوید حربی؟!/ اصلاح‌طلبان آتش‌بیار دشمنی‌های صهیونیست‌ها نشوند

کد خبر: 1210533

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: اصلاح‌طلبان همه‌چیز را در انتخابات می‌بینند؛ یعنی حاضرند چوب لای چرخ منافع ملی بگذارند اما در انتخابات بر رقیب سیاسی خود یعنی اصولگرایان پیروز شوند.

زیباکلام چرا به غربی‌ها نمی‌گوید حربی؟!/ اصلاح‌طلبان آتش‌بیار دشمنی‌های صهیونیست‌ها نشوند

گروه سیاست سایت فردا: توافق ایران و عربستان به گفته تمام کارشناسان منصف یکی از مهم‌ترین رخدادها در حوزه سیاست خارجی محسوب می‌شود که می‌تواند اثرات مهم اقتصادی و دیپلماتیک به همراه داشته باشد اما در این میان شاهد هستیم که اصلاح‌طلبان که روزگاری منتقد بسته‌شدن سفارت عربستان بودند حالا و در رویکردی مملو از تناقض به توافق ایران و عربستان حمله می‌کنند اما چرا؟

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برخی اصلاح‌طلبان نانشان در تفرقه است. اخیرا به سخنان آقای زیباکلام دقت می‌کردم و واقعا برای دانشجویان او ناراحت شدم که سر کلاس چنین فردی می‌نشینند و واقعا تأسف خوردم که چنین فردی نام استاد دانشگاه تهران را یدک می‌کشد. آخر چگونه ممکن است یک استاد علوم سیاسی  دانشگاه که تا دیروز از ضرورت تعامل با دنیا سخن می‌گفت، حالا بیاید و بگوید چین یک کشور غیرمسلمان و حربی است! من از آقای زیباکلام می‌پرسم تکلیفشان با کشورهای غربی چیست؟ آیا آنها مسلمان هستند؟ حربی نیستند؟ این چه تحلیلی است؟ آیا چنین تحلیلی جز آن است که می‌خواهند تفرقه بیندازند؟ برخی اصلاح‌طلبان تلکیفشان با خودشان روشن نیست و در شرایطی که سیاست جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تنش‌زدایی و گسترش ارتباط‌های منطقه‌ای است، قصد بالابردن سطح تنش را دارند».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان همه‌چیز را در انتخابات می‌بینند؛ یعنی حاضرند چوب لای چرخ منافع ملی بگذارند اما در انتخابات بر رقیب سیاسی خود یعنی اصولگرایان پیروز شوند. آنها همه‌چیز را به انتخابات گره می‌زنند. هرچه دولت تصمیمات درست و منطقی بگیرد و بخواهد اوضاع سیاست خارجی و اقتصاد را سامان دهد آنها ناراحت می‌شوند و می‌خواهند اوضاع روزبه‌روز بدتر شود تا بتوانند علیه دولت سخن بگویند. واقعا برای کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی و مطالبه‌گری دارند بد است که چنین علیه منافع ملی اقدام کنند. آنها اگر واقعا مطالبه‌گر هستند و خواهان اصلاح واقعی امور باید از پیشرفت‌های کشور خوشحال شوند نه اینکه به صورت زنجیره‌ای علیه توافق ایران و عربستان موضع بگیرد که البته جز بدنامی برای خودشان حاصلی نخواهد داشت».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «نزدیک به هفت سال بود که میان دو کشور ایران و عربستان مشکلاتی وجود داشت و امروز با تدبیر جمهوری اسلامی ایران و میانجی‌گری چین مشکلات تا حد زیادی رفع شده است. اکنون مصر، بحرین، امارات، اردن و بسیاری دیگر از کشورها خواهان گسترش روابط خود با ایران هستند و همه نیروهای سیاسی از چنین شرایطی باید خوشحال شوند. اصلاح‌طلبان حواسشان باشد که هیزم‌بیار دشمنی‌های صهیونیست‌ها نشوند. امروز چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا همه باید در کنار هم از منافع ملی دفاع کنیم. هیچکس سر اصول نباید ساز مخالف بزند و نباید برای اهداف سیاسی و انتخاباتی دولت را تضعیف کند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «اکنون فضای کشور به سمت خوبی در حرکت است و مردم از کاهش‌ قیمت‌ها خوشحالند و می‌بینیم که قیمت طلا و نرخ ارز پایین آمده است. در این شرایط امیدوارم اصلاح‌طلبان کام مردم را با انتقادهای غیرمنصفانه و با انتقام‌جویی‌های سیاسی، حزبی و گروهی تلخ نکنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها