تحلیل هاآرتص درباره پیش بینی نصرالله از فروپاشی اسرائیل

کد خبر: 1210557

تحلیلگر یک روزنامه صهیونیستی می‌گوید سخنرانی اخیر دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره فروپاشی رژیم صهیونیستی در شرایط جاری، اشتباه نیست و اختلافات داخلی می‌تواند به فروپاشی این رژیم منجر شود.

تحلیل هاآرتص درباره پیش بینی نصرالله از فروپاشی اسرائیل

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان را مورد بررسی قرار داد.

بنابر گزارش امروز (سه‌شنبه) وبگاه «الاعلام الحربی» -شاخه لبنان- به نقل از هاآرتص، هرئیل در گزارش خود اشاره کرده که سید حسن نصرالله در دو سخنرانی اخیر خود  بار دیگر به نظریه «خانه عنکبوت» و ضعف جامعه اسرائیلی پرداخته است.

طبق گفته هرئیل، سید حسن نصرالله که اولین بار بعد از عقب‌نشینی ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۰ چنین سخنرانی‌ای را ایراد کرده بود، اکنون اعلام کرده که شکاف داخلی در اسرائیل منجر به فروپاشی آن خواهد شد، به‌گونه‌ای که نمی‌توانند هشتادمین سالروز موسوم به «استقلال» را احیا کنند.

هرئیل که تحت عنوان «بحران اعتماد» این گزارش را نوشته، اضافه کرد یکی از مشکلاتی که اکنون نهاد امنیتی و نظامی رژیم موقت صهیونیستی را مشغول خود ساخته، این است که سید حسن نصرالله کاملا در اشتباه نیست و این اختلاف صرفا اسرائیلی‌ها را به دو دسته تقسیم نمی‌کند.

تحلیلگر نظامی هاآرتص بر این باور است که عصبانیت ساکنان اراضی اشغالی از طرح اصلاح نظامی قضایی که به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در جریان است، به ارتش رژیم صهیونیستی آسیب می‌رساند و ممکن است علمکرد اجرایی آن‌ها در بلند مدت را تحت‌الشعاع قرار دهد. او در این خصوص به اعتصاب نیروهای هوایی رژیم صهیونستی اشاره کرد که شمار زیادی از آن‌ها تأکید کردند که در اعتراض به طرح نتانیاهو در تمرینات خود شرکت نخواهند کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.

این طرح با مخالفت گسترده ساکنان اراضی اشغالی مواجه شده به‌نحوی که فلسطین اشغالی به مدت ده هفته متوالی شاهد اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف بوده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها