نگاه تحلیلگر/ گفت‌گوی «فردا» با مهرداد لاهوتی درباره تحرکات انتخاباتی اصلاح‌طلبان

مگر برای حضور در جبهه‌های جنگ شرط می‌گذاشتیم که حالا شرکت در انتخابات را مشروط کنیم؟

کد خبر: 1214171

مهرداد لاهوتی گفت: اینکه برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند برای شرکت در انتخابات شرط می‌گذاریم حرف نادرستی است. خوب است که آنها بتوانند درباره صلاحیت‌ها با نهادهای تصمیم‌ساز به تفاهم برسند اما مشروط‌کردن شرکت در انتخابات نادرست است.

مگر برای حضور در جبهه‌های جنگ شرط می‌گذاشتیم که حالا شرکت در انتخابات را مشروط کنیم؟

گروه سیاست سایت فردا: شواهد و قرائن حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان بنا دارند به تدریج وارد انتخابات شوند. شنیده می‌شود که برخی از آنها می‌گویند به صورت مشروط می‌آییم؛ مشروط به تأیید صلاحیت نامزدهایمان و برخی دیگر تا این لحظه سکوت کرده‌اند.

مهرداد لاهوتی، نماینده ادوار مجلس و فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «از اینکه جریان‌های سیاسی چه تصمیمی می‌گیرند، بی‌اطلاع هستم اما نظر شخصی و برداشت خودم را عنوان می‌کنم و نه فقط از تصمیم اصلاح‌طلبان بلکه از تصمیم اصولگرایان و اعتدالی‌ها هم اطلاعی ندارم. برداشت من این است که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که این کشور متعلق به ماست. ما که با کشورمان قهر نیستیم که بخواهیم با نظام و انتخابات قهر کنیم. مسئله این است که جریان‌های سیاسی نگاه‌ خاص خود را دارند که طبیعی است و باید هم همین باشد و همه یک طور فکر نمی‌کنند اما مهم این است که با هر نگاهی که داریم تعالی نظام جمهوری اسلامی را بخواهیم. با این اوصاف منطقی در این نیست که با انتخابات قهر کنیم».

او ادامه داد: «باتوجه به شرایطی که در ماه‌های اخیر پیش آمد و اجماع کشورهای بیگانه که علیه نظام شکل گرفته است، می‌طلبد همه جریان‌های سیاسی وارد میدان شوند و از آن سمت مسئولان تصمیم‌ساز شرایط را طوری فراهم کنند که همه جریان‌های سیاسی بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند؛ از هر جناحی چه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و اعتدالی‌ها تا زمینه برای امید بیشتر مردم به انتخابات و مشارکت بالاتر آنها فراهم شود».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «همه گروه‌های سیاسی باید راه‌حل‌های خود را به مردم ارائه دهند تا این مشارکت بالا باعث شود اجماع بیگانگان علیه ما شکسته شود. مردم کشور ما پیچیده هستند. اینکه برخی می‌گویند حتما مشارکت پایین خواهد بود را من قبول ندارم زیرا مردم هوشمند هستند و اگر قانع شوند در انتخابات شرکت می‌کنند».

لاهوتی در پایان درباره اینکه برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند برای حضور در انتخابات شرط می‌گذاریم، گفت: «برای حضور در انتخابات شرط‌گذاشتن معنی ندارد. این اصلا حرف درستی نیست. من باید تکلیف خود را انجام دهم. هر کس و هر جناحی که احساس می‌کنند حضورشان می‌تواند مؤثر باشد باید در انتخابات شرکت کنند. اینکه برخی اصلاح‌طلبان می‌گویند برای شرکت در انتخابات شرط می‌گذاریم حرف نادرستی است. حالا بگوییم آنها می‌توانند با نهادهای تصمیم‌ساز به تفاهم برسند تا ردصلاحیت‌هایشان کمتر شود، این سخن خوب است اما شرط‌گذاری برای حاکمیت درست نیست. شرکت در انتخابات دفاع از کشور است؛ مانند دفاع از کشورمان زمان جنگ. مگر آن زمان کسی برای حضور در جبهه‌ها شرط می‌گذاشت که اکنون برای شرکت در انتخابات شرط بگذارد؟ بنابراین این سخن یعنی مشروط کردن حضور در انتخابات به هیچ وجه درست نیست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها