باهنر: لازمه کنترل تورم، پیشی گرفتن تولید از مصرف است

کد خبر: 1214766

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از اقدام دولت در بهبود فضای کسب و کار گفت: پیش از این هر شخصی برای ایجاد فضای کسب و کار حداقل ۲ سال در رفت و آمد بود اما با اقدام دولت این مورد بهبود پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از اقدام دولت در بهبود فضای کسب و کار گفت: پیش از این هر شخصی برای ایجاد فضای کسب و کار حداقل ۲ سال در رفت و آمد بود اما با اقدام دولت این مورد بهبود پیدا کرد.
 محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین شامگاه چهارشنبه در نشست مجمع عمومی جامعه مهندسین استان اصفهان ضمن گرامیداشت ایام تسلیت امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: برای عبور از برخی مسائل به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد نیازمند اراده قوی، صبر، حوصله، همدلی و هم‌زبانی هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین یکی از تشکل‌های نخبگانی است که وظیفه ورود به انتخابات را دارد اما این ورود باید مدبرانه باشد، افزود: تمام مسؤولان کشور یا مستقیم و یا با یک واسطه توسط مردم انتخاب می‌شوند.

باهنر با اشاره به پیش‌رو بودن راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: وضعیت درونی رژیم غاصب صهیونیستی متزلزل است و امید است مردم پررنگ‌تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

لازمه کنترل تورم، پیشی گرفتن تولید از مصرف است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به شعار سال خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید فهمی درباره ذات تورم داشته باشند، تا زمانی که مصرف کشور بیش از تولید باشد شرایط همینطور است و در این راستا شاهدیم که حجم تولید کشور در سال‌های اخیر حدود ۲.۵ و حجم مصرف حدود ۵ برابر شده است.

وی تأکید کرد: در دنیا کشوری با شرایط کشور ما با حدود ۷٠٠ هزار نیروی اداری اداره می‌شود اما در کشور حدود ۶ میلیون حقوق بگیر دولت هستند و در این راستا هرچه درآمد داشته باشد فقط باید حقوق بدهد و توان انجام کار دیگری ندارد که این امر تقصیر همه‌ دولت‌ها است.

باهنر با یاداوری اینکه تورم کشور در ۴۳ سال گذشته بیش از ۲٠ درصد بوده که در این راستا باید هزینه‌های کشور کنترل شود،  توضیح داد: ناترازی در بودجه عمومی دولت، ناترازی در صندوق بازنشستگی و سیستم بانکی از جمله عوامل تورم در کشور است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به قیمت نفت بشکه‌ای ۱٠٠ دلار، در کشور سالانه ۳٠٠ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم و از سمتی وظیفه انرژی ایجاد رفاه و تولید است در حالی که این انرژی‌ها را بدون ایجاد رفاه و تولید می‌سوزانیم.

وی با تأکید بر اینکه با پیشی گرفتن تولید بر مصرف تورم قابل کنترل است، اعلام کرد: وظیفه دولت اشتغال نیست بلکه وظیفه آن ایجاد فرصت ایجاد اشتغال است.

باهنر با بیان اینکه دولت چند اقدام خوب انجام داد، گفت: اقدام اول بهبود فضای کسب و کار است، پیش از این هر شخصی برای ایجاد فضای کسب و کار حداقل ۲ سال در رفت و آمد بود اما با اقدام دولت این مورد بهبود پیدا کرد، مورد دیگر گردش‌های مالی بود که سال گذشته بدون افزایش پایه‌های مالیاتی میزان مالیات ۲ برابر شد

باهنر با بیان اینکه اقدامات پیش‌روی دولت اقدامات زیادی است که جز با همکاری قوای مختلف انجام نخواهد شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب ۳ سال قبل شورای عالی مدیریت اقتصاد کشور را ایجاد کردند و در این راستا در جنگ تمام عیار اقتصادی با کشورهای اقتصادی مواجهیم که نیازمند قرارگاه است که معتقدم می‌توان این شورا را قرارگاه این جنگ نابرابر دید که باید قرارگاهی جدی باشد زیرا برخی اقدامات تنها با همراهی سه قوه انجام خواهد شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها