«مثلث آنلاین» به نقل از محمدحسن آصفری:مکانیزم ماشه فعال شود، ایران از ان.پی.تی خارج می‌شود

کد خبر: 1218723

محمدحسن آصفری به «مثلث‌آنلاین» گفت: مکانیزم ماشه فعال شود، ایران از ان‌پی‌تی خارج می‌شود، دوربین‌های آژانس را جمع می‌کند، همکاری‌اش را با آژانس پایان می‌دهد و بیش از گذشته به غنی‌سازی اورانیوم می‌پردازد.

«مثلث آنلاین» به نقل از محمدحسن آصفری:مکانیزم ماشه فعال شود، ایران از ان.پی.تی خارج می‌شود

به گزارش سایت فردا، محمدحسن آصفری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» گفت: «این آمریکایی‌ها بودند که زیر برجام زدند و این اروپایی‌ها بودند که به تعهدات خود عمل نکردند به همین دلیل اصلا آنها در جایگاهی قرار ندارند که بخواهند مکانیزم ماشه را فعال کنند. مکانیزم ماشه زمانی قابل عملیاتی‌شدن است که آنهایی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، خود به تعهداتشان پایبند بوده باشند. آمریکا هم که اصلا حق ورود به این مسائل را ندارد زیرا از برجام خارج شده است».

او ادامه داد: «حتی اگر اروپایی‌ها هم به هر دلیلی بخواهند از مکانیزم ماشه استفاده کنند، باید دلایلشان را مطرح کنند. در هیچ کجای برجام بیان نشده است که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند اسلحه بفروشد؛ بنابراین آنها باید مدرکی ارائه دهند که ایران برجام را نقض کرده است و نمی‌توانند چنین کنند زیرا ایران در تمام این سال‌ها همواره به مفاد برجام پایبد بوده است».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «علاوه بر این پیش از اینکه مکانیزم ماشه اجرا ود باید کمیسیونی مشترک تشکیل شود و ایران هم باید در آن کمیسیون شرکت کند و از استدلال‌های خود را مطرح کند. بنابراین وقتی هیچ سندی علیه ایران در دست اروپایی‌ها نیست، آنه قادر نیستند که از مکانیزم ماشه استفاده کند».

آصفری در پایان گفت: «به فرض محال که اگر مکانیزم ماشه هم فعال شود و بار دیگر تحریم‌های شورای امنیت برگردد، ایران هم از ان‌پی‌تی خارج می‌شود، هم بار دیگر دوربین‌های آژانس را جمع می‌کند، هم ادامه همکاری با آژانس نمی‌دهد و هم اینکه با قدرت بیشتر به غنی‌سازی اورانیوم می‌پردازد. با همه اوصاف غربی‌ها باید بدانند فعال‌شدن مکانیزم ماشه حتما بیشتر به ضرر خودشان است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها