واکنش صهیونیست‌ها به سفر رئیسی به دمشق

کد خبر: 1218737

رسانه ها و کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی واکنش‌های گسترده ای به سفر امروز سید ابراهیم رئیسی به دمشق داشتند.

واکنش صهیونیست‌ها به سفر رئیسی به دمشق

به گزارش المیادین، تحلیلگران و رسانه‌های رژیم صهیونیستی به سفر امروز سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به دمشق و گفت‌وگوی اخیرش با شبکه المیادین واکنش نشان دادند.

روعی کایس، رئیس بخش جهان عرب شبکه «کان» در صفحه توییتر خود نوشت: رئیسی در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره سفر خود به سوریه صحبت و تاکید کرد که ما به صراحت از همه جبهه‌های مقاومت حمایت می‌کنیم و سفر من به سوریه نیز در چارچوب همین حمایت است.

وی نوشت: رئیسی خاطرنشان کرد که برای تقویت جبهه مقاومت تلاش می‌کنیم و در آن تردید نخواهیم کرد.

راز تسیمت، کارشناس مسائل ایران، در واکنش به توئیت کایس نوشت: «این مساله تأثیرگذار است اما سفر رئیسی به سوریه بیش از هر چیز برای اجرای ده‌ها قرارداد همکاری اقتصادی امضا شده بین ایران و سوریه در سال‌های اخیر انجام شد.

 از سوی دیگر، شاحر کلایمان، خبرنگار روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: رئیسی در آستانه سفرش به سوریه با شبکه المیادین مصاحبه کرد و در این مصاحبه اسرائیل را تهدید کرد.

وی نوشت: انتظار می‌رود رئیسی در سفر خود به سوریه یک بازدید میدانی داشته باشد و مجموعه‌ای از پروژه‌های اقتصادی را اعلام کند و طبیعتا او رایزنی های امنیتی نیز خواهد شد.

یوسی یوشع، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز در توئیتر نوشت: «فرصت از دست رفته؛ رئیس جمهور ایران به سوریه سفر کرد. پاسخ مهم به غزه نه تنها لازم بود بلکه فرصت بسیار خوبی بود تا بازدارندگی آسیب دیده در جبهه شمالی را بازگردانیم؛ اما فرصت از دست رفت، یعنی کار به درستی مدیریت نمی‌شود.

یونی بن مناحیم، کارشناس امور راهبردی رژیم صهیونیستی نیز در آستانه سفر مهم و تاریخی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دمشق تاکید کرده بود که ایران سیاست و استراتژی جدیدی در خاورمیانه در پیش گرفته است.

وی گفت که سیاست جدید ایران بر روی حل اختلافات با کشورهای عربی به منظور منزوی کردن رژیم اسرائیل متمرکز است.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سوریه بسیار استثنائی است و باید رژیم صهیونیستی را نگران کند به خصوص اینکه این اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بعد از سال ۲۰۱۱ به شمار می رود.

شبکه 13صهیونیستی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران خواهان یکپارچه و متحد کردن محور ایران-حزب الله- حماس- جهاد اسلامی است و این امر باعث می شود که برنامه جدیدی درخصوص سیاست خاورمیانه پیاده کند.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور اخیرا در صفحه توییتر خود نوشت: «‌غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلتیک ۱۲ ساله به شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد.  رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت  قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است.»

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه با بدرقه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور سوریه و برای سفری دو روزه عازم این کشور شده بود، ساعاتی قبل، با استقبال محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها