وحیدی: دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان است

کد خبر: 1221627

وزیر کشور گفت با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان برای زائران امام حسین(ع) است، گفت: این کار حد و مرزی نمی‌شناسد و ارزش این خدمت بزرگ در این است که فراتر از نژادها و حتی مذاهب است.

 وحیدی: دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان است

وزیر کشور گفت با تاکید بر اینکه دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان برای زائران امام حسین(ع) است، گفت: این کار حد و مرزی نمی‌شناسد و ارزش این خدمت بزرگ در این است که فراتر از نژادها و حتی مذاهب است.

احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار مهدی علی هادی الفکیکی مشاور وزیر کشور عراق و هیئت همراه وی، گفت: مراسم اربعین نه‌تنها بزرگترین حرکت انسانی است که سالانه اتفاق می‌افتد، بلکه یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بزرگ است.

وی ادامه داد: ملت و دولت عراق هم میزبانان عزیزی هستند که در این سال‌ها به‌خوبی میزبانی خود را در برگزاری آئین اربعین حسینی ادا کرده‌اند.

وزیر کشور ایران اضافه کرد: به دولت و ملت عراق برای فراهم کردن زمینه زیارت اربعین تبریک می‌گویم که نشان از رشد و قدرت ملت و دولت عراق است؛ چون می‌توانند چنین حرکت عظیمی را محقق و امنیت آن را تامین سازند.

وحیدی با تقدیر از ملت بزرگ عراق و دولتمردان، نیروهای مسلح و امنیتی این کشور، اظهار کرد: امروز روابط ایران و عراق هم در سطح ملت و هم در سطح دولت‌ها در اوج خود قرار دارد که شاید چنین رابطه‌ای بین دو کشور، بی‌سابقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه در نشست‌های اربعین، دغدغه مسئولان ایرانی و عراقی فراهم ساختن سفری روان و آسان برای زائران امام حسین(ع) است، یادآور شد: این کار حد و مرزی نمی‌شناسد و ارزش این خدمت بزرگ در این است که فراتر از نژادها و حتی مذاهب است.

وزیر کشور گفت: آغوش باز دولت و ملت عراق برای پذیرش زائران اربعین حسینی(ع) از همه ملل، نشان از سعه صدر این دولت و ملت دارد.

وحیدی با بیان اینکه فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای زائران اربعین، هم مسئولیت و هم افتخار است، افزود: امیدوارم نشست قرارگاه مشترک مرکزی اربعین به نتایج خوبی دست یابد.

وی با اشاره به توافق‌های سال گذشته با طرف عراقی که برای تسهیل سفر زائران کمک‌کننده بود، یادآور شد: بازشدن مرزهای جدید، تمدید اعتبار گذرنامه‌ها و تمهیدات لازم برای عبور اتباع خارجی که از ایران عبور می‌کردند، بخشی از این اقدامات بود و ان شاءالله در اربعین امسال، شرایط بهتری را نسبت به گذشته شاهد باشیم.

وزیر کشور در این دیدار از طرف عراقی خواست نسبت به افزایش سرعت عبور از گذرگاه‌های مرزی، حمل و نقل در داخل عراق و حل مشکلات استقرار زائران در عراق اهتمام بیشتری داشته باشند تا با همکاری دو طرف، شرایط سفری ایمن، امن و آسان برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) فراهم شود.

تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف قومی-قبیله‌ای در اربعین

هادی علی الفکیکی هم در این دیدار با تشکر از فراهم شدن فرصت دیدار با وزیر کشور ایران، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری ستاد مرکزی اربعین ایران توانستیم اقدامات خوبی را برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) انجام دهیم.

وی افزود: در سال گذشته برخی از گذرگاه‌های عراق، زیرساخت‌های مناسب را نداشت و گنجایش آن به قدری نبود که خدمات لازم را ارائه دهد اما با همکاری و هماهنگی دو جانبه، این مشکلات تا حدی برطرف شد.

مشاور وزیر کشور عراق با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد مشکل جدی امنیتی برای زائران نبوده‌ایم، ادامه داد: همواره در ایام اربعین، رسانه‌های معاند تلاش مضاعفی دارند تا علیه هر دو کشور، اختلافات قومی و قبیله‌ای را تهییج کنند.

الفکیکی اضافه کرد: خوشبختانه با آگاهی مردم، دشمنان در این راه موفقیتی نداشته‌اند و توانسته‌ایم به‌خوبی این مراسم را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مواکب ایرانی و عراقی در کنار هم در خدمت زوار امام حسین(ع) هستند، یادآور شد: هر کسی که از بیرون، به این حرکت عظیم نگاه می‌کند، شگفت‌زده می‌شود که این حجم از زائر در تردد هستند و امکانات آنها تامین می‌شود.

در پایان این دیدار هم هدایایی از عتبات مقدسه کربلا و نجف به وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

نشست قرارگاه مرکزی اربعین حسینی صبح چهارشنبه به ریاست سید مجید میراحمدی معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و با حضور طرف عراقی و هیئت‌های همراه با محوریت سند 21 ماده توافق اربعین در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها