شخصیت‌های مختلف سیاسی در حزب موتلفه چه گفتند؟

کد خبر: 1223347

مراسم شصتمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی با حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی عصر امروز(پنجشنبه 4 خرداد) در حسینیه جماران برگزار شد.

شخصیت‌های مختلف سیاسی در حزب موتلفه چه گفتند؟

مراسم شصتمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی با حضور اسدالله بادامچیان دبیرکل این حزب، چانگ هوا سفیر چین در ایران، کانگ سام هیون سفیر کره شمالی در ایران، لوئونگ کونوک هویی سفیر ویتنام، دبیر اول سفارت ژاپن و نماینده دو حزب مزاری و تبیان و محسن رفیق‌دوست از اعضای سابق حزب موتلفه اسلامی و حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عصر امروز(پنجشنبه 4 خردادماه) در حسینیه جماران برگزار شد.

درابتدای این مراسم مصطفی پورمحمدی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی قهرمانان ملت ایران در فتح خرمشهر گفت: درود باید بفرستیم به روح همه شهیدان انقلاب از شهدای موتلفه تا شهدای جنگ و علی الخصوص امام شهیدان که تاریخ سازی و ملت سازی کرد.

پورمحمدی با خواندن روایتی از امام علی(ع) گفت: کسانی که امر خداوند را زنده نگاه می‌دارند جایگاه بزرگی در نزد خداوند دارند و آن‌هایی که می‌روند و یاد می‌گیرند کلام ما را و به مردم می‌آموزند بسیار جایگاه بلند مرتبه‌ای دارند و اگر مردم شیرینی کلام ما را بچشند از ما پیروی می‌کنند.

وی افزود : از آن بزرگوارانی که احیا کلام ائمه کردند امام خمینی(ره) است و شهدای موتلفه و‌شهدای جنگ هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: شخصیت امام هم در زمان های مختلف در حال رشد و کمال بوده، امام سال ۴۲ با امام سال ۵۷ و امام سال ۶۷ متفاوت بود.

پورمحمدی در پایان گفت: امام خمینی یک عنصر با حرکت تشکیلاتی و سازمانی بود و ما کار تشکیلاتی را خوب بها ندادیم، و باید این نگاه را از ایشان بیاموزیم و با وحدت ملی و امید بخشی بتوانیم جلوی نقشه های دشمن را بگیریم.

در ادامه لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اسلامی، ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: امام عزیز تربیت شده مکتب وحی بودند و تمام اقشار جامعه به ویژه بانوان را مورد توجه قرار می‌دادند. لذا حزب موتلفه به بانوان توجه ویژه‌ای داشت. چه بانوانی مثل مرضیه ‌دباغ در خط مقدم و چه دیگر بانوانی که در خط مقدم نبودند مانند همسران شهدا.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موتلفه به مسیر خود ادامه داد و برای ایجاد شبکه در بین بانوان استان‌های مختلف همت گماشت. بانوان همچون حضور سرنوشت‌شاز خود در پیروزی انقلاب اسلامی، در جهت منویات رهبر انقلاب در برهه‌های گوناگون و در عرصه‌های مختلف به نقش خود واقف بودند و به آن عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: امید آنکه بتوانیم با اقدامات خود قلب امام زمان (عج) و نایب بر حق خویش را شاد کنیم.

 محسن رفیق دوست در مراسم سالگرد شصتمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اظهار کرد: امام خمینی در ابتدای حرکتش موتلفه را تاسیس کرد تا اسلام سیاسی را به مردم بشناساند. موتلفه معنی تقیه را در جامعه آشکار کرد که تقیه این نیست که در کنج خانه بنشینیم بلکه یعنی مخفیانه مبارزه کنیم. افتخار موتلفه این است که توسط همه مراجع مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما 15 نفر از سران موتلفه بعد انقلاب دور هم جمع می شدیم و اخبار جامعه را از طریق سید احمد به امام می رسانیدم. یکبار مرحوم سید احمد از طرف امام گفت که شما موتلفه ها تا آخر پای نهضت ایستاده اید. همین حرف را رهبر انقلاب و مراجع زده اند چون موتلفه از عهد خود با امام دست برنداشته است.

رفیق دوست خاطرنشان کرد: همه موتلفه می ترسیدند چون این نزب ثابت رای بوده و پای عهد خود است. خواهش میکنم جوانان به موتلفه بپیوندد تا این موتلفه باشد که انقلاب را تقدیم امام زمان کند.

در ادامه دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت شصتمین سال تأسیس حزب موتلفه اسلامی و تشکر از حاضران و میهمانان جلسه گفت: درود می فرستم بر روح بلند امام عزیز و شهدای انقلاب اسلامی و حاج قاسم سلیمانی و شهدای فاتح خرمشهر و تشکر ویژه می کنم از بیت امام که در این مراسم میهمان ایشان هستیم.

وی افزود: از حضور سفرا و میهمانان ارجمندی که در این جلسه حضور پیدا کردند و عزیزانی که برای این مراسم پیام ارسال کردند تشکر می کنم.

بادامچیان خاطرنشان کرد: خداوند به ما عنایت کرد و در ۶۰ سال پیش در دیدار امام با یاران، ایشان به ما گفتند؛ شما برای خدا کار می کنید با هم موتلف شوید و یاران در همان بیت امام اولین جلسه تاسیس حزب را راه انداختند و به برکت این نگاه امام، قرار بر این شد اسم این تشکیلات را موتلفه اسلامی بگذاریم.

زندان و شکنجه و پیروزی در این ۶۰ سال سپری کردیم با تحول عمیقی که امام ایجاد کرد و تحولی که رهبر انقلاب در گام دوم گفتند خیلی وظایف سنگینی داریم.

وی افزود: در این ۶۰ سال ابتدایی از حضور در زندان ها و تحمل شکنجه و در جهاد مسلحانه ای که به دستور امام شکل گرفت و در راهپیمایی ها، از اولین راهپیمایی در سال ۴۱ علیه رژیم شاه و راهپیمایی میلیونی سال ۵۶ و ۵۷ موتلفه نقش اساسی بر عهده داشته است.

بادامچیان در ادامه گفت: در مقابل فتنه ها از جمله فتنه ۱۴۰۲ ما دوتا شهید تقدیم کرده‌ایم و در همه انتخابات حضور پر شور داشته و هیچ گاه به دنبال کسب پست و قدرت نبوده ایم.

بادامچیان با یاد کردن از مرحوم عسگر اولادی گفت: این مرد بزرگ عضو موتلفه، با تحمل همه رنج ها و خطوط افراطی و تنگ نظری ها مرحوم عسگر اولادی در وصیت نامه اش می گوید من هیچ چیزی ندارم، آن وقت علیه این شخصیت که همه وجودش در اختیار انقلاب بود، آن قدر حاشیه سازی کردند و حالا مرحوم عسگر اولادی به عنوان یک اسوه پاک دست فعالیت اقتصادی و تولید شناخته می شود.

بادامچیان با اشاره به فعالیت های موتلفه گفت: در تاسیس صندوق های یاری رسان به مظلومان، موتلفه نهادهای تعاونی اسلامی را شکل داد و تامین هزینه های انقلاب و کمک به خانواده های شهدا و جانبازان را بر عهده گرفت.

وی افزود: مهم تر از همه این فعالیت ها، ایجاد یک حزب خدا محور بود که تا به امروز که به خوشنامی عمل کرده و می بینیم که در رانت و مفاسد این چیزها اسمی از موتلفه وجود ندارد و این یک اسوه برای احزاب جهانی است.

وی افزود: همه این برکات را از دعای امام داریم و امام به ما گفتند شما برای خدا کار می کنید و فرمودند در نجف که بودم برای شما دعا می کردم و من الان هم در نماز شب هم برای شما دعا می کردم و این دعای نائب امام زمان هست که باعث فعالیت و عاقبت بخیری یاران انقلاب و این حزب شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون در ۳۱ استان دفتر داریم و در بسیاری از شهرستان هسته مرکزی حزب وجود دارد، در بحث روابط بین الملل با همراهی وزارت خارجه فعالیت زیادی انجام می دهیم.

وی افزود: با جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی از قبل ارتباط و همکاری داشته ایم و با دولت و مجلس در همه دوران همکاری داشته ایم و هر کمکی می توانستیم انجام داده ایم.

بادامچیان در انتهای سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال جاری گفت: در انتخابات همه باید تلاش کنیم آرمان و افکار امام و رهنمود های رهبر انقلاب به وقوع بپیوندد و یک انتخابات پرشور را شاهد باشیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها