گفتاری در باب سفره‌های کوچک مردم؛

آقایان! هنوز گرانی بر دوش مردم سنگینی می‌کند

کد خبر: 1226360

مثبت‌نمایی تصنعی در حوزه معیشت علاوه بر آنکه بی‌اعتنایی بر وضعیت واقعی مردم است، نادیده‌گرفتن منویات رهبر انقلاب است.

آقایان! هنوز گرانی بر دوش مردم سنگینی می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: اگر سری به بازار بزنیم، می‌توانیم نمایی کلی از وضعیت اقتصادی این روزهای کشور به دست آوریم؛ قیمت‌ها به ویژه قیمت کالاهای اساسی روز به روز در حال افزایش است و تورم به طور مستقیم با سفره مردم گره خورده است. در این بین برخی رسانه‌ها سعی می‌کنند به بهانه ثبات چند هفته‌ای قیمت خودرو و کاهش چندروزه قیمت طلا وضعیت را طوری عادی جلوه دهند که گویی تمام مشکلات معیشتی حل شده است و عدم پوشش خبر «ارزانی» را به جریانات غرب‌گرا نسبت می‌دهند که آن را «سانسور» کرده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که جریانات غرب‌گرا همواره از موضوع نابسمانی اقتصادی سوءاستفاده کرده‌اند تا علیه نظام ایران سیاه‌نمایی کنند و به گفته تمام دلسوزان نظام یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بهبود وضعیت اقتصادی است اما بهبود واقعی مسائل اقتصادی با خوب‌نشان دادن وضعیت اقتصاد تفاوت دارد و چه بسا وقتی هنوز گرانی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و بسیاری از خانوارها برای تعمین حداقل نیازهای زندگی‌شان دچار مشکلات بسیاری هستند، انتشار چنین تحلیل‌هایی که رسانه‌های غرب‌گرا کاهش قیمت‌ها را سانسور می‌کنند، بیشتر مردم را عصبی می‌کند.

از سوی دیگر چنین نظراتی باعث می‌شود واقعیت پنهان شود و مسیر هر نوع نقد دلسوزانه‌ای بر دولت را می‌بندد زیرا وقتی ثبات قیمت چند روزه و بلکه چند هفته‌ای در یکی دو کالا را به کل سفره مردم تعیمیم دهیم، نگرانی مسئولان ذی‌ربط به منظور تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی کم می‌شود؛ حال آنکه هر رسانه‌ای و البته هر تحلیلگری وظیفه دارد بیش از آنکه وضعیت را به طور تصنعتی خوب جلوه دهد، مسئولان را با واقعیت‌های موجود مواجه کند و در پی‌اش مطالبه‌گری برای رفع مشکلات کند.

در موضوع اقتصادی هم مردم و هم رهبر انقلاب مطالبه‌ دارند؛ چنانکه مقام معظم رهبری در سخنرانی روز اول فروردین مهم‌ترین موضوع سال جاری را مهار تورم اعلام کردند اما تا اینجای کار نتایجی عملی مشاهده نمی‌شود. پس مثبت‌نمایی تصنعی در حوزه معیشت علاوه بر آنکه بی‌اعتنایی بر وضعیت واقعی مردم است، نادیده‌گرفتن منویات رهبر انقلاب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها