دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

اسطوره‌سازان

کد خبر: 1227286

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

اسطوره‌سازان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

انتقاد کیهان از اسطوره‌‌سازی از بانیان «دیپلماسی التماسی»

پس از جنجال‌های ناشی از اظهارنظرهای ظریف در اینستاگرام و کلاب‌هاوس روزنامه آرمان ملی در دفاع از وی نوشت که جواد ظریف اکنون هم که دیگر در قدرت نیست از جایگاه خوبی در نزد مردم برخوردار است. این محبوبیت و اثرگذاری کلام موجب می‌شود که هر بار او به روشنگری می‌پردازد عده‌ای اقدام به تخریبش ‌کنند.

کیهان در واکنش به این تصویرسازی نوشته: محمدجواد ظریف دوسال ابتدایی دولت یازدهم را در تلاش برای توافق با جهانی که البته محدود به آمریکا و چند کشور اروپایی بود گذراند و در پس از رسیدن به این توافق که همه مسائل کشور وابسته به آن جلوه داده می‌شد و حداقل قرار بود مسیر تعامل خارجی را برای ما هموار کند، اعتراف کرد که «ما هنوز نمی‌توانیم در انگلیس یک حساب بانکی باز کنیم» روزنامه آرمان ملی در حالی از تخریب مسئولین کشور انتقاد می‌کند که خود در تیتر یک همین شماره، در خصوص منصوب شدن محسن رضایی، معاون سابق رئیس‌جمهور به سمت رئیس‌ دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی‌، عنوان «سرگرمی جدید آقامحسن» را درج کرده است! آری، مدعیان اصلاحات تنها انتقادی که علیه جریان خودشان باشد را ناروا می‌دانند و هرگونه طعنه، تهمت، حاشیه‌‌سازی و تخریب مخالفین خود را جایز می‌دانند!

 

کیهان: کاهش قیمت مسکن تا ۵۰ درصد هم رسیده

پس از آنکه اخبار مربوط به کاهش قیمت‌ها در برخی بازارها همچون مسکن و ارز مورد تشکیک شماری از رسانه‌ها قرار گرفت روزنامه کیهان گزارش تازه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته: بررسی‌های میدانی از بازار مسکن حکایت از کاهش 25 درصدی قیمت‌ها و تخفیف‌های جذاب فروشندگان دارد. برخی مالکان تا 50 درصد هم قیمت آپارتمان‌های خود را کاهش می‌دهند. ضمن اینکه برخی مشاوران املاک گفتند فاصله قیمت اعلامی و معاملاتی آپارتمان‌ها و املاک دیگر از 40 تا 100 درصد است. ایرنا با استناد به بازدید میدانی از بنگاه‌های معاملات املاک در منطقه پردیس به نقل از مشاوران املاک مجاز فعال در این منطقه خبر داد که طی یک ماه گذشته قیمت آپارتمان در این منطقه 300 میلیون تا یک میلیارد تومان افت داشته است. فرهاد بیضایی؛ کارشناس مسکن درخصوص روند کاهشی قیمت مسکن به خبرگزاری مهر گفت: ابتدا ریزش قیمت در بازارهای موازی مانند سکه و ارز بوده است و در بازار مسکن هم در حال رخ دادن است منتهی این امر می‌تواند مداوم باشد چرا که حوزه مسکن حباب سنگینی داشت و اگر گشایش ارزی ایجاد شود و بازار ارز رو به کاهش برود و به ثبات برسد این امر مستقیم بر بازار مسکن اثرگذار خواهد بود.

 

رسالت: اگر به کشتن اعتراض دارید، چرا می‌کشید؟

چند روز پیش بود که سالروز تولد کیان پیرفلک خونین شد و بار دیگر روایت‌سازی‌های دروغین از وقایع رخ داده در ایذه رونق گرفت.

روزنامه رسالت در این زمینه نوشته: حتی اگر ثابت کنند کیان توسط نیروهای مدافع امنیت کشته شد که هرگز نمی‌توانند ثابت کنند، این ظلم به اوست که از نامش برای امتداد اغتشاش و ناامنی و جنایت بهره بگیرند.  اگر می‌خواهید از خون کیان سوءاستفاده کنید چرا با اشک دختر شهید قنبری خود را ضایع می‌کنید؟ اگر به کشتن اعتراض دارید، چرا می‌کشید؟ همه حرف ما از ابتدا هم با اغتشاش‌گران همین بود؛ که چرا این‌قدر نادانید؟ به بهانه سالروز تولد کیان، رضا پهلوی و هواداران او نیز مراسمی گرفته‌اند. در این مراسم، به جای تهییج احساسات برای بهره‌برداری از قتل مظلومانه کیان، زده‌اند و کوبیده‌اند و رقصیده‌اند! بار دیگر سؤال خود را تکرار می‌کنیم؛ سؤال این نیست که شما چرا باطلید و با وطن و اعتقاد و مردم خود دشمنی می‌کنید، سؤال این است که چرا احمقید؟ مراسمی گرفتید برای تظلم و در همان مراسم ظلم کردید؟ آن‌ور آب مراسم گرفتید برای دلسوزی، بعد در آن کف زدید؟ معلوم نیست کیان چگونه کشته شد. لعنت خدا بر کسانی که سفره ناامنی را پهن کردند، در بساط ناامنی حلوا خیرات نمی‌شود و گناهکار و بی‌گناه در آن آسیب می‌بینند. اما اتفاقاتی می‌افتد که نشان می‌دهد جریانی که اهل جنایت است، کدام جریان است.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها