دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

از اختلاس‌گران کف خیابان تا ناکس‌ها

کد خبر: 1228459

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

از اختلاس‌گران کف خیابان تا ناکس‌ها

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: بدحجابان اختلاس‌گران کف خیابان هستند

کدام مسائل در اولویت رسیدگی قلمداد می‌شوند؟ مسائل اقتصادی یا فرهنگی؟ برخورد با تخلفات اقتصادی با بدحجابی؟

روزنامه کیهان در واکنش به چنین سوالاتی نوشته: چرا باید به بهانه یک اولویت‌بندی غیر مستند و موهوم، برخورد با یک سری از تخلفات و آسیب‌ها تعطیل یا معطل شود؟ آیا اگر با بی‌حجابی برخورد نشود دیگر شاهد مفاسد اقتصادی نخواهیم بود؟ آیا اگر با راننده خاطی که با عبور از چراغ قرمز جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد برخورد نشود مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود؟ ربایش سرمایه‌ای بسیار ارزشمند که اساس جامعه و خانواده‌ها بر آن استوار است کمتر از ربایش اسکناس و سرمایه مادی است؟ کسانی که مدعی اولویت داشتن برخورد با اختلاس و دزدی هستند باید پاسخ دهند که آیا ربودن تمرکز و مهر و محبت و عاطفه یک زوج که سرمایه اصلی و مقوم زندگی مشترک آنهاست و باعث سرد شدن روابط در کانون خانواده می‌شود توسط زنان بی‌حجاب و بد‌پوششی که شاید خودشان هم متوجه اثر کارشان نیستند و به احتمال قریب به یقین راضی به این خسارت هم نیستند کمتر از اختلاس اقتصادی است؟ در کنار لزوم توجه به مسئله فرهنگی و ارتقاء سطح آموزش به روز و جذاب در انتقال مفاهیم ارزشی، باید با مصادیق ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی و «اختلاس‌گران کف خیابان» برخورد مناسب و بازدارنده صورت گیرد.

 

جوان: اگر اصلاح‌طلبان دل در هوای دیپلماسی داشتند رابطه با چین و روسیه را خراب نمی‌کردند

احمد زیدآبادی، فعال رسانه‌ای در راستای زیر سوال بردن جریان اصولگرایی نوشته: «اتفاق بزرگی که در ایران در حال تحقق است این است که بدنه اصلی اصولگرایان که پیش از این با عموم ابزار‌ها و مفاهیم دیپلماسی و حکمرانی اعلام دشمنی می‌کردند و آن‌ها را ضدارزش و ضددین می‌شمردند، اکنون بنا به ضرورت حضور یکدست‌شان در قدرت با این ابزار‌ها و مفاهیم در صدد آشتی برآمده‌اند.»

روزنامه جوان در واکنش به این ادعا نوشته: احتمالا در جبهه اصلاحات و در اتاق‌های فکر ایشان به‌شدت روی مقوله «گسترش دیپلماسی اقتدارآمیز در دو سال اخیر و پیشرفت‌های ناباورانه در آشتی با همسایگان عرب و با دو ابرقدرت شرقی و با امریکای لاتین» بحث می‌شود و برای تنظیم ادبیات تخریبی با یکدیگر مشورت می‌کنند. وگرنه نتیجه‌گیری منطقی مقدمه آقای زیدآبادی آن است که اصولگرایان حالا که یکدست شده‌اند باید به اصول خود برگردند، اما ایشان نتیجه گرفته حالا که یکدست شده‌اند، مرام و منش اصلاح‌طلبان را در دیپلماسی و حکمرانی پیش گرفته‌اند! شاید این نوشته آقای زیدآبادی کلاً طنز است که غفلتاً بدون سرکلیشه «طنز هفته» منتشر شده است! زیرا اگر اصلاح‌طلبان دل در هوای دیپلماسی داشتند رابطه با چین و روسیه و شرق را خراب نمی‌کردند. باید به کسانی که می‌گویند در نظر اصلاح‌طلبان، دیپلماسی یعنی دوستی با امریکا و ابزار حکمرانی یعنی قرارداد‌بستن با امریکا و پشت‌کردن به بقیه دنیا، حق داد. اگر این نیست و حرف دیگری دارید، باید آن را در نوشته‌های خود نشان دهید نه این نوشته‌ها که «صغری» باید دوباره به مکتبخانه فرستاده شود و «کبری» باید در پرده پنهان شود که اسباب خجالت نشود!

 

همشهری: خواهر علی کریمی نماد است؛ نمادی برای خواهران‌مان

گزارش‌هایی از سوء‌استفاده علی کریمی از دسته چک خواهرش منتشر شده که با پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی وی مواجه نشده است.

روزنامه همشهری در این خصوص نوشته: بوی تعفن آقای لیدر بیشتر بلند شد. بیچاره خواهر بی‌نوایش که به او اعتماد کرد و امروز با 750میلیارد تومان بدهی پشت میله‌های زندان است.  این فرایند آشنا نیست؟ تنها با خواهرش چنین نکرد؛ او با بسیاری از خواهران‌مان در این سرزمین چنین کرد. پدر مهسا چنین نبود؟ پرده‌ها کنار نرفت و طشت دروغگویی‌اش از بام نیفتاد؟ مادر کیان چه؟ وقتی برای خونخواهی کیان به دامن قاتلان فرزندش پناه برد، همه‌‌چیز روشن نشد؟ مسیح علی نژاد کافی نبود که ببینیم این جریان شیاد به بهانه آزادی برهنگی، تجزیه این خاک را هدف گرفته‌اند؟ از عکس یادگاری‌اش با قاتلان حاج قاسم و صاحبان تحریم سفره‌های مردم درس نگرفتیم؟ از لجنه مشترک حامداسماعیلیون با منافقین شقی که سال‌ها دستشان به خون مردم ایران آغشته است معلوم نشد کاسبان هواپیمای اوکراینی چه نقشه‌ای به سر دارند؟ چشم باز کنیم. ببینیم. عبرت بگیریم و بیشتر به ناکس‌ها اعتماد نکنیم.

 

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها