ذاکر: طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس قرار گیرد

کد خبر: 1229901

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار قرار گرفتن طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس شد.

ذاکر: طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خواستار قرار گرفتن طرح تدریس زبان های محلی و قومی در دستورکار مجلس شد.

سید سلمان ذاکر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز روز تودیع فرماندهان، سرداران شمال غرب کشور و استان آذربایجان غربی است. سردار اوصانلو فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا، سردار شهسواری فرماندهی سپاه شهدای استانی، سردار ملکانی فرماندهی  قرارگاه شهید بروجردی، من از طرف مردم متعهد و غیرتمند آذربایجان غربی از سرداران ایجاد آرامش و امنیت، ایجاد بستر برای سرمایه گذاری و حمایت از مردم و نیروهای انقلابی و ارزشهای انقلاب اسلامی نهایت قدردانی را دارم.

وی افزود: خدا قوت سرداران اسلام و از معارفه دیگر سرداران اسلام خرسندم و آرزوی موفقیت در ایجاد امنیت، وحدت و همدلی و ایجاد بستر سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی را دارم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند آحاد ملت ایران از تمام اقوام شامل ترک، فارس، عرب، کرد، لر، بلوچ، ترکمن و دیگر اقوام ایرانی قبل از هر چیزی مسلمان هستند یعنی اقوام، زبان، آداب و رسوم در مقابل اسلام عزیز می ایستد در داخل اسلام هویت پیدا می کند.

ذاکر در ادامه خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شما باید به سبک زندگی اسلامی- ایرانی بپردازید، نوع مسکن، خوراک، آشپزی و تفریحات، نوع لباس و خط و زبان باید مورد توجه شما قرار گیرد، چرا که این موارد قوام یک ملت هستند. اقوام ایرانی هستند که با آن آداب و رسوم در مقابل فرهنگ غرب و لیبرالیست دوام می آورد. آنها نمی توانند به لباس، زبان و آداب و رسوم و فرهنگ ما نفوذ کنند، بنابراین از رئیس مجلس درخواست می کنم طرح تدریس زبان های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه ها که دوسال پیش تصویب شده و بارگذاری شد در دستور کار مجلس قرار دهد.

وی همچنین تأکید کرد: اصل ۱۵ قانون اساسی را احیا کنیم جوانان محلی و بومی در مطبوعات و رسانه های گروهی و تدریس ادبیات آنها در مدارس در کنار زبان فارسی آزاد است. زبان فارسی زبان اتحاد ملی است، زبان مشترک است، اما زبان اقوام مهمترین و بارزترین و شناسه هر قوم و هر زبانی است. این دغدغه اقوام است چطور می شود از زبان خود و زبان مادری محافظت کرد؟ چطور می توان به نسل های بعدی انتقال داد؟ راه آن ایجاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی و توسعه این فرهنگستان به اقوام دیگر است، فرهنگستان زبان های اقوام ایرانی را از رئیس مجلس، هیات رئیسه مطالبه داریم.

ذاکر در پایان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند آذربایجان پرچم اتحاد و آزادی ایران است.

انتهای پیام

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها