حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

غرب عواقب فعال‌سازی مکانیزم ماشه را می‌داند و سراغ این گزینه نمی‌رود| آژانس مجبور است به مذاکره ادامه دهد

کد خبر: 1231840

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: آژانس مجبور است همچنان با ایران مذاکره و گفتگو کند تا به نتیجه برسد. نتیجه بخشی مذاکرات خواست هم ایران است و هم آژانس؛ هر دو طرف نیز با چنین رویکردی به گفتگوها ادامه می دهند.

غرب عواقب فعال‌سازی مکانیزم ماشه را می‌داند و سراغ این گزینه نمی‌رود| آژانس مجبور است به مذاکره ادامه دهد

گروه سیاسی فردا: مدیرکل آژانس روز گذشته پیشرفت در مذاکرات با ایران را کمتر از انتظار خواند و از طرفی آمریکا اعلام کرد «توافق قریب الوقوعی در پیش نیست»، همچنین اروپایی ها نیز به بهانه جنگ اوکراین تلاش برای فعال سازی مکانیزم ماشه دارند اما سئوال این است که این مواضع غرب چقدر واقعی و چقدر تبلیغاتی است؟

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نارضایتی آژانس از سرعت پیشرفت مذاکرات با ایران گفت: مذاکره با آژانس ادامه پیدا خواهد کرد و این صحبت های آقای گروسی تنها برای زیاده خواهی طرح می شود.

وی افزود: پاسخ دو سئوال آژانس داده شده است و 2 موضوع دیگر باقی مانده که قطعا آنها نیز برطرف خواهند شد بنابراین آژانس هیچ گاه و اصلا بن بست مذاکرات با ایران را اعلام نخواهد کرد و مجبور ست همچنان با ایران مذاکره و گفتگو کند تا به نتیجه برسد. نتیجه بخشی مذاکرات خواست هم ایران است و هم آژانس؛ هر دو طرف نیز با چنین رویکردی به گفتگوها ادامه می دهند.

وی درباره تلاش اروپایی ها برای فعال سازی مکانیزم ماشه اظهار کرد: اگر آنها می خواستند مکانیزم ماشه را فعال کنند، همین الان هم امکانش را دارند اما این کار را نمی کنند چون می دانند فعال سازی مکانیزم ماشه منجر به رادیکالی تر شدن فعالیت های ایران در حوزه هسته ای می شود و در آن صورت همه ضرر می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه به رغم اظهار مواضع شفاهی، غرب دنبال فعال سازی مکانیزم ماشه نمی رود، اظهار کرد: ایران و آمریکا در حال مذاکره غیر مستقیم هستند و علائمی هم درباره توقف آن مذاکرات مشاهده نمی شود. البته بهتر است مذاکرات مستقیم و شفاف بین دو طرف انجام شود تا با سرعت بیشتری جلو برود و به نتیجه برسد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها