مثلث‌آنلاین/ چهار مؤلفه برای تأمین امنیت سیستان و بلوچستان

کد خبر: 1232095

حسین کنعانی‌مقدم گفت: مردم هم باید در کنار نیروهای نظامی و انتظامی برای برقراری امنیت سیستان و بلوچستان تلاش کنند.

مثلث‌آنلاین/ چهار مؤلفه برای تأمین امنیت سیستان و بلوچستان

«فردا» - روز گذشته حمله تروریستی به یک کلانتری در زاهدان باعث شد بار دیگر مسئله امنیت مرزهای شرقی کشور و ضرورت‌هایی که برای تأمین آن باید رعایت کرد، مطرح شود.

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «همیشه در شرایط حساس شاهد اقدامات تروریستی هستیم زیرا دشمنان همیشه سعی می‌کنند که ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی کنند؛ به ویژه در سیستان و بلوچستان که برخی افراد در داخل هم مردم را تحریک می‌کنند و زمینه اقدامات تروریست‌ها را فراهم می‌کنند که به هیچ‌وجه نباید با آنها مماشات شود حتی اگر افرادی باشند که مسئولیت‌های مذهبی در شهر دارا باشند».

او ادامه داد: «در جنگ ترکیبی دشمن از هر راهی استفاده می‌کند و از مشکلات داخلی به نفع خود بهره می‌برد و زمینه ناامنی‌هایی از جنس ترور را فراهم می‌کند و گروه‌های تروریستی را فعال می‌کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «بزرگ‌ترین مسئله برای کشور امنیت است و برای تحقق آن علاوه بر نیروهای نظامی و انتظامی باید خود مردم و شیوخ مورد اعتماد مردم هم تلاش کنند؛ در غیر این صورت شاهد فضای آشوب و ناامنی خواهیم بود».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «من سال‌ها در مناطق سیستان و بلوچستان کار کردم و می‌دانم که مسئله امنیت در آن مناطق بسیار مهم است. برای محقق‌کردن این موضوع باید با جدیت از ورود غیرمجاز افراد به کشور جلوگیری شود، اوضاع اقتصادی در آن مناطق را بهبود بخشید تا دشمنان نتوانند برای قاچاق از مردم سوءاستفاده کنند و همه از مسئولان تا مردم برای مقابله با شیطنت‌های بیگانگان تلاش کنند. این موضوع یک وظیفه همگانی است و نباید مردم کنار بنشینند و بگویند فقط نیروهای نظامی و انتظامی باید امنیت را حفظ کنند بلکه باید خودشان هم برای حفظ امنیت دست به کار شوند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها