فردا گزارش می‌دهد؛

پشت‌پرده اهداف تحریمی رادیکال‌های اصلاح‌طلب

کد خبر: 1234764

اصلاح‌طلبان مسیر دوگانه ای را در پیش گرفتند از یک طرف به ظاهر خود را مشتاق برای مشارکت در انتخابات نشان می دهند اما در واقع بر طبل تحریم و قهر از انتخابات می کوبند.

پشت‌پرده اهداف تحریمی رادیکال‌های اصلاح‌طلب

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است اما هنوز آرایش انتخاباتی روشنی را در عرصه سیاسی کشور شاهد نیستیم. مجموعه های اصولگرا در حال رایزنی برای ائتلاف هستند و اصلاح طلبان مشغول مباحثه برای ورود یا عدم ورود به عرصه رقابت سیاسی اسفندماه.

برنامه کاسبان تحریم انتخابات

بر کسی پوشیده نیست که کشور در مقطع کنونی نیاز به وحدت و انسجام داخلی دارد و هر آن کس که خود را دلسوز این آب و خاک می داند، بی شک برای تحقق این هدف باید بکوشد اما در این میان متأسفانه طیف تندرو جریان اصلاحات همچنان بر قهر و تحریم انتخابات پای می فشارد. آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات اخیرا در یادداشتی نوشت «نیرو و تشکیلات سیاسی نمی‌تواند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد، اما پرسش این است؛ کدام انتخابات؟»

این طیف فکری هر چند در ظاهر مدعی است که حاکمیت از این یکدستی رضایت کامل دارد و نمی خواهد این رویکرد را تغییر دهد اما در باطن تلاش می کند روی یکسری واقعیت های سیاسی سرپوش بگذارد و آن اینکه دفاع کور کورانه اصلاحات از عملکرد بد دولت های یازدهم و دوازدهم و ناکارآمدی فراکسیون امید در مجلس دهم سرمایه اجتماعی اصلاحات را بر باد دارد و این جریان در این مقطع سبد رأی خود را خالی می بیند.

ماهی‌گیری اصلاح طلبان از آب گل آلود

اصلاح طلبان برای فرار از اقرار به شکست سیاسی و همچنین احیای سرمایه اجتماعی رو به یک انتحار سیاسی آورده اند و آن اینکه می خواهند سرمایه اجتماعی خود را از اقبال هنجارشکنان پر کنند. در همین رابطه حبیب الله بور بور به خبرنگار فردا گفت: امیدواریم این طور نباشد که دوستان اصلاح طلب اگر احساس می کنند رأی نمی آورند، دوباره شروع به فرافکنی کنند و مدعی شوند «آزادی رقابت وجود ندارد»، این اتفاق نتیجه خوبی ندارد. تجربه نشان می دهد اصلاح طلبان هر زمان احساس کردند رأی می آورند یا حتی حدس بزنند مقبولیت شان در حدی است که نتیجه انتخابات خیلی اعتبار سیاسی شان را خراب نمی کند، قطعا به میدان می آیند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: با توجه به انتخاب رئیس جدید جبهه اصلاحات، اصلاح طلبان شعار فتنه گران و معاندان و هنجارشکنان را در انتخابات مطرح می کنند تا از این طریق سرمایه اجتماعی شان را احیا کنند.

این نخستین باری نیست که اصلاح طلبان چنین رویه ای پیش گرفتند آنها همواره در زمان انتخابات موضع اوپوزیسیونی می گیرند، دریغ از آنکه به عواقب و آسیب های این رویکرد بیاندیشند. روشن ترین و واضح ترین آسیب این رویکرد در فتنه سال 88 مشخص شد و انتظار می رود اصلاح طلبان از گذشته درس بگیرند و مسیر خود را اصلح کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها