بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با «فردا»:

لاریجانی می‌خواهد پایگاه سیاسی اصلی خود را احیا کند

کد خبر: 1235570

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: لاریجانی امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری آینده دو قطبی رقابت بین او و آقای رئیسی اتفاق بیفتد تا پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل او را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

لاریجانی می‌خواهد پایگاه سیاسی اصلی خود را احیا کند

گروه سیاسی فردا: علی لاریجانی هر چند رسما اعلام کرده است برنامه ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد اما شواهد و قرائن نشان می دهد که در مسیر سیاست ورزی بی برنامه عمل نمی کند. او اخیرا خواستار اخراج سفیر سوئد در واکنش به قرآن سوزی در این کشور شد و در ایام عزاداری امام حسین (ع) نیز به هیئات های بی فاطمه و محمود کریمی رفت. بسیاری از صاحب نظران معتقدند او گام به گام در حال تکمیل یک پروژه سیاسی است که به نظر می آید احیای پایگاه سیاسی اصلی یک بخش از این پروژه باشد.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره پایگاه سیاسی علی لاریجانی گفت: پایگاه سیاسی آقای لاریجانی اصولگرایی بود. وقتی به او در این پایگاه توجه نشد طبعا به طرف جناحی رفت که به او توجه می کرد. اتفاقی که برای آقای حسن روحانی و مرحوم هاشمی رفسنجانی افتاد.

وی با بیان اینکه لاریجانی دنبال یارگیری از جریان اصولگرایی است، افزود: ظاهرا آقای لاریجانی امروز می خواهد انتخابات مجلس را سکو قرار دهد و در قالب یک ائتلاف در این انتخابات نیز نقش آفرین و اثرگذار باشد بنابراین تلاش دارد پایگاه سیاسی اصلی خود را احیا کند و اصولگرایان معتدل را نیز با خود همراه سازد. البته این خوب است چون باعث تحرک سیاسی در جامعه می شود.

وی با اشاره به آرایش احتمالی انتخابات اسفندماه افزود: اگر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس وارد شوند دوقطبی اصولگرا-اصلاح طلب شکل می گیرد اما اگر اصلاح طلبان نیایند، اصولگراها دو قطب معتدل و رادیکال را تشکیل می دهند. آقایان لاریجانی و قالیباف از شخصیت های میانه رو جریان اصولگرایی هستند و در یک ائتلاف خواهند بود که در مقابل آنها جبهه پایداری قرار دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به پایگاه رأی علی لاریجانی در انتخابات یادآور شد: هر چند علی لاریجانی در سه دوره از انتخابات مجلس رأی بالایی از مردم قم گرفت و وارد پارلمان شد اما در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 با اقبال مردم مواجه نشد. حالا با توجه به بد عملی دولت آقای رئیسی و سخت شدن اوضاع معیشت و اقتصاد، آقای لاریجانی امیدوار است در انتخابات ریاست جمهوری آینده دو قطبی رقابت بین او و آقای رئیسی اتفاق بیفتد تا پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل او را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها