«فردا» گزارش می‌دهد:

نسبت مستقیم میزان مشارکت انتخاباتی و سفره‌های مردم

کد خبر: 1236144

دولت باید تمام همش را معطوف رفع مشکلات اقتصادی کند تا مردم انگیزه شرکت در انتخابات را پیدا کنند.

نسبت مستقیم میزان مشارکت انتخاباتی و سفره‌های مردم

گروه سیاست سایت فردا: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، این پرسش بیشتر به ذهن می‌رسد که مشارکت در انتخابات چه قدر خواهد بود؟ مشارکت حداکثری در انتخابات اصلی است که همواره رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته‌اند و همواره به مسئولان فرموده‌اند که باید زمینه‌های تحقق آن فراهم شود.

حالا پرسش آن است که در شرایطی که هنوز بسیاری از وعده‌های دولت مشخصا در حوزه اقتصادی محقق نشده است و قیمت کالاها نیز روزبه‌روز بالا می‌رود و در نتیجه سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود، آیا می‌توان انتظار داشت مردم به مشارکت در انتخابات رغبت داشته باشند؟ حتما بخشی از مردم بر اساس احساس تکلیف در انتخابات حاضر می‌شوند اما به قطعیت نمی‌توان گفت همه مردم چنین رویکردی را خواهند داشت و به گفته بسیاری از جامعه‌شناسان و اقتصاددان‌ها در شرایط نارضایتی عمومی نمی‌شود انتظار چندانی برای تحقق مشارکت بالای انتخاباتی داشت.

در این بین به نظر می‌رسد مسئولیت دولت تا روز انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری سنگین‌تر از هر نهاد دیگری است زیرا این دولت است که با تمشیت امور می‌تواند گره‌های اقتصاد را باز کند و به وعده‌هایش جامه عمل بپوشاند. حمایت از تولیدگران، حمایت از صنعت، کاهش تورم، بالابردن ارزش پول ملی، بالابردن نرخ اشتغال، کاهش قیمت مسکن، ساخت مسکن، ساماندهی به اوضاع بورس و ده‌ها مورد دیگر مواردی است که دولت باید اهتمام جدی نسبت به آنها داشته باشد و به نظر می‌رسد تا زمانی که چنین شرایطی فراهم نشود، دلزدگی سیاسی و سرخوردگی اجتماعی باعث می‌شود مردم رغبت لازم برای مشارکت در انتخابات نداشته باشند.

شاید انتظار زیادی باشد که همه موارد مذکور تا ماه‌های آینده رفع شود اما دستِ‌کم می‌شود انتظار داشت که از سوی مسئولان دولت اقداماتی صورت گیرد که جامعه به این نتیجه برسد که کشور در مسیر توسعه و رشد اقتصادی قرار گرفته است؛ یعنی حتی اگر همه مشکلات اقتصادی تا انتخابات رفع نشود اما می‌شود به صورت واقعی امید به رفع مشکلات را برای مردم به وجود آورد و پر واضح است منظور از امید واقعی، شعارهایی نیست که در صورت محقق‌نشدنشان بر سرخوردگی اجتماعی بیفزاید.

با این اوصاف به نظر می‌رسد دولت در مقطع کنونی باید تمام همتش را بر تحقق تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری مشارکت حداکثری بگذارد تا از این مسیر هم همه مردم در تعیین سرنوشت مجلس کشورشان نقش‌آفرین باشند و هم توطئه‌های بیگانگان خنثی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها