یوسف‌پور در گفتگو با فردا:

حمایت یا عدم جبهه اصلاحات از نامزدهای اصلاح‌طلب تأثیر آنچنانی ندارد

کد خبر: 1236198

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: با توجه به اینکه 240 کرسی مجلس مربوط به حوزه های انتخابیه تک نماینده یا دو نماینده می شود و در این حوزه های انتخابیه بیش از 90 درصد معادلات قومی و محلی ملاک رأی دهی مردم است بنابراین نامزدهای اصلاح طلب در آن حوزه های انتخابیه امکان رأی آوری دارند و مهم نیست جبهه اصلاحات وارد انتخابات بشود و از آنها حمایت کند یا خیر.

حمایت یا عدم جبهه اصلاحات از نامزدهای اصلاح‌طلب تأثیر آنچنانی ندارد

گروه سیاسی فردا: «درباره انتخابات توصیه‌ای نمی‌کند اما اگر شخصی برای خودش، تصمیمی می‌گیرد، متوجه جبهه نیست»، این جمله سخنگوی جبهه اصلاحات نشان می دهد این جریان قصد دارد راهی را برود که در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم رفت. حال سئوال این است که آیا بدنه اصلاحات منتظر همراهی رادیکال ها می‌‎مانند یا خیر؟

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره انشقاق انتخاباتی در جریان اصلاحات گفت: معمولا تندروهای اصلاحات فرمان این جریان سیاسی را در دست دارند. آنها امروز همچون ادوار گذشته انتخابات می خواهند ناز کنند تا نرخ حضور خودشان را برای حضور در عرصه انتخابات مجلس بالا ببرند.

وی افزود: تجربه نشان می دهند در هر انتخاباتی که اصلاح طلبان به طور تشکیلاتی شرکت نکردند بیشتر خودشان ضربه خوردند. معتقدم به زمان ثبت نام نامزدها برسد طیف هایی از جریان اصلاحات اعلام مشارکت می کنند.

این فعال سیاسی درباره میزان تأثیرگذاری حمایت جبهه اصلاحات از کاندیداهای اصلاح طلب اظهار کرد: هرچند اگر اصلاح طلبان یکپارچه وارد عرصه انتخابات بشوند، اثرگذاری شان بیشتر خواهد بود اما در مجموع اثر حمایت جبهه ای از نامزدهای اصلاح طلب خیلی ضعیف شده است چون در صحنه هایی که نیاز به مشارکت ملی برای تأمین منافع ملی بوده است متأسفانه اصلاح طلبان به میدان نیامدند، نمونه اش را در اغتشاشات سال گذشته یا ایام انتخابات 1398 و 1400 شاهد بودیم.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان اگر بخواهند خودشان را بازسازی کنند باید در راستای منافع ملی حرکت کنند چون منافع ملی هر کشوری حکم می کند جریانات سیاسی روی این مسئله جدی باشند و از منافع ملی خود دفاع کنند، نه آنکه در بزنگاه ها با خارج کشور و معاندان هم صدا شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: با توجه به اینکه 240 کرسی مجلس مربوط به حوزه های انتخابیه تک نماینده یا دو نماینده می شود و در این حوزه های انتخابیه بیش از 90 درصد معادلات قومی و محلی ملاک رأی دهی مردم است بنابراین نامزدهای اصلاح طلب در آن حوزه های انتخابیه امکان رأی آوری دارند و مهم نیست جبهه اصلاحات وارد انتخابات بشود و از آنها حمایت کند یا خیر.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها