«فردا» بررسی می‌کند:

واکنش مشابه دولت‌های رئیسی و احمدی‌نژاد به گرمای هوا

کد خبر: 1236529

در سال 89 و زمانی که گرمای هوا افزایش یافته بود، دولت دهم اعلام کرد برای رعایت حال مردم و صرفه‌جویی در مصرف انرژی دو روز تعطیل شود.

واکنش مشابه دولت‌های رئیسی و احمدی‌نژاد به گرمای هوا

گروه سیاست سایت فردا: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به دلیل گرمای هوا تعطیل اعلام شد؛ موضوعی که شاید به دلیل گرمای کم‌سابقه هوا به گفته برخی کارشناس‌ها لازم هم بود. هرچند موج گرما در تابستان جاری محدود به ایران نیست و تمام جهان را فراگرفته است. البته علاوه بر رعایت حال مردم به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای صرفه‌جویی در انرژی هم بوده است زیرا با افزایش شدید گرما میزان استفاده از تجهیزات سرمایشی بیشتر می‌شود و مدیریت امر هم سخت‌تر.

به یاد داریم که سال‌ها پیش در دولت محمود احمدی نژاد هم هیئت دولت هم برخی استان‌ها را به دلیل آنچه گرمای هوا عنوان می‌شد تعطیل کرد. آن زمان کارشناسان می‌گفتند هوای تهران و برخی شهرهای دیگر گرچه گرم است اما بی سابقه نیست و تعطیلی دور روزه کشور گرچه باعث صرفه‌جویی مصرف انرژی می‌شود اما خسارت مالی زیادی هم ایجاد می‌کند. از سوی دیگر در صورت ادامه گرمای چه باید کرد، آیا باید باز هم شاهد تعطیلی‌های دیگر باشیم؟

حالا هم شاید بخشی از این نقدها شاید وارد باشد. مضافا آنکه تعطیلی‌های ایران در حالت طبیعی کم نیست که افزون بر تعطیلات رسمی معمولا و در فصل سرما به دلیل آلودگی هوا در روزهای زیادی یا مدارس تعطیل می‌شوند یا مدارس و ادارات دولتی یا به طور کلی کشور تعطیل می‌شود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد رفع مشکلات چاره‌‌ای دیگر می‌طلبد و نخستین و ساده‌ترین راه و البته مقطعی‌ترین راه‌حل تعطیل‌کردن کشور به دلایل گوناگون است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها