تبریک مقامات لشکری و کشوری به‌مناسبت روز خبرنگار

کد خبر: 1237551

مقامات لشکری و کشوری به مناسبت فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار،‌ فرارسیدن این روز را تبریک گفتند.

تبریک مقامات لشکری و کشوری به‌مناسبت روز خبرنگار

مقامات لشکری و کشوری به مناسبت فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار،‌ فرارسیدن این روز را تبریک گفتند.

متن پیام‌های مذکور به شرح ذیل است:‌

سردار پاکپور:‌ نقش خبرنگاران در انعکاس اقدامات نیروی زمینی سپاه تعیین‌کننده است

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت. 

متن پیام فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحـیم

در سالروز شهادت خبرنگار متعهد و انقلابی، شهید محمود صارمی که به‌عنوان روز گرامیداشت خبرنگار نام‌گذاری شده است، شایسته است تا ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات ارزشمند خبرنگاران، اصحاب رسانه و سایر زحمتکشان و دست‌اندرکاران این عرصه، آحاد جامعه هرچه بیشتر نسبت به رسالت سنگین و مجاهدت‌ها و تلاش‌های کم‌نظیر این قشر فرهیخته و تأثیرگذار که با تأسی به سیره نورانی پیام‌رسان کربلا، حضرت زینب کبری (س)، با ذوقی سرشار و تلاشی هنرمندانه و متعهدانه و در کمال امانت‌داری، پاسداران واقعی امنیّت روانی جامعه و سلامت افکار عمومی و مروجان فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی، حق‌طلبی و حق‌گویی، در عرصه‌های مختلف می‌باشند، آشنا گردند.

امروز نقش و جایگاه خبرنگاران متعهد، مدیران دلسوز و سایر دست‌اندرکاران رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی در سنجش و انعکاس واقعی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های مسلح و خصوصاً اقدامات گسترده عملیاتی و امنیتی نیروی زمینی سپاه در راستای برقراری و ارتقاء امنیت پایدار در مناطق مختلف کشور، همچنین، تبیین توانمندی‌ها، آمادگی‌ها، اقتدار و قدرت بازدارندگی و نیز فعالیت‌های متنوع مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های گوناگون سازندگی، عمرانی، خدمات بهداشتی و درمانی و… این نیرو نقشی تعیین‌کننده، بی‌بدیل و قابل تقدیر می‌باشد.

لذا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های همه شهداء و تکریم و تعظیم خانواده‌های معظم ایشان و ایثارگران عزیز، به‌ویژه شهید محمود صارمی و سایر شهدای جامعه فرهیخته رسانه، زحمات، تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزشمند این قشر پرتلاش و تأثیرگذار را در اطلاع‌رسانی و بازتاب هنرمندانه و هوشمندانه اخبار برنامه‌ها و گزارش‌های اقدامات متنوع نیروی زمینی سپاه ارج نهاده، سلامتی، پیشرفت و توفیق روزافزون یکایک تلاشگران عرصه خطیر رسانه را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت توجهات حضرت بقیةالله الاعظم (عج) و زعامت مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اللّه العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از درگاه ایزد منان آرزومندم.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه

نگاهداری: تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی نیازمند اقدامات جهادگونه خبرنگاران است

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در پیامی روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

 

قسم به قلم و آنچه که می‌نگارد

 

 قداست قلم در ساحت مبارک قرآن کریم بر نگاشت واژگان صواب و  بیان مطالب صادقانه، متبلور می‌شود. تجلی و تلاقی نابی از خدمت مجاهدانه و تعهد خالصانه که در رسالت خبرنگاری و عرصه رسانه عینیت پیدا می‌کند. در همین راستا تقویم ایران اسلامی، هر ساله در ۱۷ مرداد ماه به پاسداشت و تجلیل از تلاشگران بی‌منت عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی جامعه، به نام روز خبرنگار مزین گشته است.

بی‌تردید در زمانه‌‎‌ای که دشمنان، با هجمه‌های رسانه‌ای در فضای مکتوب و مجازی، به میدان آمده‌اند،  تبیین آموزه‌های راستین دین مبین اسلام و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، نیازمند بصیرت و اقدامات جهادگونه خبرنگاران و اصحاب رسانه است که شرف و شرافت این قشر ضامن دستیابی به اهداف این مهم است.

روز خبرنگار فرصتی ارزشمند در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر، در طول سال‌های انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و برهه‌های حساس این مرزوبوم است که با خون خویش قلم و قداست آن را جاودانه نمودند.

روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و خانواده بزرگ اطلاع رسانی و اصحاب رسانه، تبریک عرض نموده و توفیق روزافزون این عزیزان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه ایزدمنان خواستارم.

 

بابک نگاهداری

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

سردار جلالی: خبرنگارانی که یک‌تنه حقیقت را فریاد می‌زنند قابل ستایش و به وعده الهی پیروز تاریخ هستند

سردار غلامرضا جلالی در پیامی به مناسب ۱۷ مرداد ماه و روز خبرنگار از رسانه به عنوان کانون‌های تولیدکننده فکر و اندیشه، انتقال‌دهنده عواطف و احساسات و بسترساز الگوهای‌محاسباتی مردم و نخبگان یاد کرد.

در پیام رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که در پیام رسان‌های بومی منتشر شده است؛

رسانه‌ها در جهان امروز دیگر صرفا رساننده‌ها نیستند. آن‌ها کانون‌های تولیدکننده فکر و اندیشه، انتقال‌دهنده عواطف و احساسات و بسترساز الگوهای محاسباتی مردم و نخبگان شده‌اند.

اکنون و در دنیای رسانه زده، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای همچون همیشه تاریخ در دو جبهه حقیقت و تباهی صف‌آرایی کرده‌اند. در یک سو آن‌هایی ایستاده‌اند که رسانه را به ابزاری برای تعمیق استیلای فرهنگ استعمار بدل کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا جنایات سیاه مستکبرین را ماست‌مالی کنند! آن‌ها همان‌هایی هستند که کودک‌کشی در فلسطین، بمباران عروسی‌ها و شادی‌ها در افغانستان و نسل کشی بی‌گناهان در یمن را نمی‌بینند و نمی‌گذارند تا دنیا نیز این جنایت‌ها را ببیند!

اما در آن سوی میدان و در سپیده دم امید همچنان هستند آن‌هایی که برای حقیقت ایستاده‌اند می‌اندیشند، قلم می‌زنند و به تصویر می‌کشند. در دنیایی که همه برای لایک و کامنت‌های بیشتر سرودست می‌شکنند آن‌هایی که یک‌تنه حقیقت را فریاد می‌زنند قابل ستایش و به وعده الهی پیروز تاریخ هستند.

امروز و با توسعه فناوری‌ها و تغییر ماهیت تهدیدات، عرصه رسانه به واقع به عرصه جنگ و دفاع تبدیل شده است که شاهد بارز آن، نقش فراامنیتی رسانه در التهابات سال گذشته بود.

یاد شهدای عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی را گرامی می‌داریم و به همه پاسداران رسانه‌ای جبهه حقیقت به ویژه در عرصه رسانه‌ای کشورمان که خالصانه و در یک جنگ نابرابر در برابر سلطه رسانه‌ای استکبار ایستاده‌اند خداقوت و دست‌مریزاد می‌گوییم.

حواسمان باشد که امروز اگر قلم از دست حقیقت‌نویسان بیفتد قطعا مزدوران رسانه‌ای دشمن تاریخ را همان‌گونه روایت خواهند کرد که تابع میل آن‌هاست.

امیر واحدی: روز خبرنگار یادآور قلمداران و قلندران آزاده‌ است

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، طی پیامی، روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه رسانه و خبر تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نون والقلم و ما یسطرون

روز خبرنگار یادآور قلمداران و قلندران آزاده‌ای است که طریقت حقیقت را به پای جان می‌پیمایند و سنگر رسانه در برابر امواج دروغ‌ها و سیاهنمایی‌ها دفاع کرده و مسئولانه دل در گرو پاسداشت حقیقت نهاده اند.

زنان و مردانی که دست به قبضه قلم برده و در جبهه جوانمردی، حکایتشان روایت فتح است، مدافعان جبهه حقیقت و آزادگی که هرگز حرمت حروف را به قیمت زر و زور نمی‌فروشند، بلکه از قلم تیغی ساخته اند تا ریشه جهالت و ضلالت را از بن درآورند.

ضمن تبریک این روز خجسته، و نثار درود به ارواح مطهر خبرنگاران شهید، از همراهی و همدلی یکدله خبرنگارانی که به انعکاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های رادمردان آسمانی نیروی هوایی همت گماشتند، صمیمانه سپاسگزاری نموده و از درگاه خداوند متعال پویایی اندیشه و کامروایی شان را خواهانم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش

سرتیپ خلبان حمید واحدی

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها