گفت‌وگوی «فردا» با منصور حقیقت‌پور

اصلاح‌طلبان رادیکال‌ بدانند اگر از تفکر نبوی عبور کنند اصلاحات را به لبه پرتگاه می‌برند

کد خبر: 1240041

یک فعال سیاسی گفت: دوستانی که می‌گویند انتخابات را باید تحریم کنیم، حواسشان باشد که با کناره‌گیری از انتخابات راه را برای جریان خالص‌ساز باز کرده‌اند.

اصلاح‌طلبان رادیکال‌ بدانند اگر از تفکر نبوی عبور کنند اصلاحات را به لبه پرتگاه می‌برند

گروه سیاست سایت فردا: پس از انتقادهایی که بهزاد نبوی در گفت‌وگویی به اصلاح‌طلبان رادیکال انجام داد، حالا او از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و گفته این سخنان ارتباطی به جبهه اصلاحات ایران ندارد. پرسش آن است چه طیف‌هایی با حملات گسترده نیروهای میانه‌روی اصلاحات را تحت فشار قرار می‌دهند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در جریان اصلاحات هستند افراد باتجربه و کارکشته‌ای که می‌خواهند جریان اصلاحات در عرصه سیاست باقی ماند و می‌گویند گرچه انتقاد داریم اما نباید با نظام قهر کنیم. این افراد می‌خواهند اصلاح‌طلبان در چارچوب‌های موجود فعالیت کنند و اگر می‌توانند اصلاحاتی را رقم بزنند در همین چارچوب‌ها باشد و به سمت هنجارشکنی نروند. آقای بهزاد نبوی یکی از همین شخصیت‌هاست. در مقابل تیپ‌های سیاسی تندی حضور دارند که چنین تفکراتی را قبول ندارند و بعضا دیده‌ایم که میل به عبور از نظام هم دارند. عمده این نیروها جوان هم هستند».

او ادامه داد: «جوانان رادیکال اصلاح‌طلب باید به بزرگان خود احترام بگذارند و از بزرگانی چون آقای نبوی عبور نکنند زیرا اگر از او و تفکرش عبور کنند عملا اصلاحات را به لبه پرتگاه می‌برند. آقای نبوی از آن دست افراد است که کار تشکیلاتی را بلد است و ظرفیت مهمی در جبهه اصلاحات به شمار می‌رود و اصلا درست نیست که برخی او را تحت فشار بگذارند یا بخواهند از او و از امثال او عبور کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «به نظر می‌رسد اکنون از نظر کمی نیروهای رادیکال در جبهه اصلاحات دست بالا را دارند اما از نظر کیفی که حرفی برای گفتن داشته باشند نیروهای میانه‌رو دست بالا را دارند. اکنون بزرگان اصلاحات در انتخابات شرکت نکرده‌اند و جبهه اصلاحات با سطوح دوم و سوم خود وارد انتخابات می‌شوند و تا حدی هم می‌توانند سرمایه اجتماعی خود را به میدان بیاورند».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «دوستانی که می‌گویند انتخابات را باید تحریم کنیم، حواسشان باشد که با کناره‌گیری از انتخابات راه را برای جریان خالص‌ساز باز کرده‌اند. ما هم منتقد هستیم اما می‌شود از کانال صندوق‌های رأی‌گیری وضعیت را بهبود دهیم تا هم مشکلات رفع شوند و هم خالص‌سازی‌ها کشور را در دست نگیرند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها