ترقی: تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی شکست خورده

کد خبر: 1243966

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت مواجه است و گروه‌های بحران ساز روی همین عامل برای ایجاد تفرقه، دشمنی و از بین بردن وحدت ملی تمرکز کرده‌اند.

ترقی: تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی شکست خورده

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: استان سیستان و بلوچستان با فقر و محرومیت مواجه است و گروه‌های بحران ساز روی همین عامل برای ایجاد تفرقه، دشمنی و از بین بردن وحدت ملی تمرکز کرده‌اند.

حمیدرضا ترقی درباره دیدار امروز مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب اظهار کرد: این دیدار نشان دهنده این است که تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعه و سنی شکست خورده و ناموفق بوده است. مردم این استان همچنان که در دوران تبعید رهبر انقلاب به ایشان اعتماد داشتند، امروز هم به رهبری و ولایت ایشان اعتماد داشته و تحت تاثیر جریان های بحران‌ساز و وابسته به اسکتبار قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: همانطور که رهبری تاکید دارند، مسئولان نباید بهانه به دست دشمن بدهند تا دشمن از نقاط آسیب‌پذیر برای ایجاد تفرقه و بحران و ضربه‌زدن به انسجام ملی سوء‌استفاده کند. یکی از مواردی که می‌توانست مانع بروز برخی اصطکاک‌ها در استان سیستان و بلوچستان شود، رفع محرومیت در این استان بود؛ البته دولت‌های گذشته وظایف خود را در این زمینه به خوبی ایفا نکرده و به نیازهای مردم توجه کافی نداشتند و همین عامل موجب انباشته‌شدن مطالبات و مشکلات مردم این استان شده است. دولت‌های گذشته وظایف خود برای توسعه این استان را به خوبی انجام ندادند و اکنون این استان با فقر و محرومیت مواجه است و  گروه‌های بحران ساز روی همین عامل برای ایجاد تفرقه، دشمنی و از بین بردن وحدت ملی تمرکز کرده‌اند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته در زمینه ایجاد و بهبود وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، راه‌ها و مسکن اقداماتی انجام شده است، تصریح کرد: با این حال اکنون مردم استان سیستان و بلوچستان با مشکلاتی از جمله بحران آب و گرد و خاک، ناامنی، اشتغال و مسائل معیشتی مواجه هستند در حالیکه این استان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه دارد که بندر چابهار فقط یک نمونه از این ظرفیت‌ها است.

ترقی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از عوامل وابسته به خود یا افرادی که توجه مناسبی به منافع ملی ندارند، برای ایجاد تفرقه در کشور و بین اهل سنت و شیعه استفاده می‌کند. در حالیکه قرن‌هاست شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده و بسیاری از خانواده‌ها ترکیب شیعه و سنی دارند و مذهب عامل اختلاف و انشقاق در بین مردم سیستان و  بلوچستان نبوده است. در حال حاضر نیز باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه، به مطالبات مردم این استان توجه کافی شده و با عوامل تروریستی که از خارج از مرزها به این استان وارد می‌شوند برخورد شود. عواملی به بهانه حمایت از اهل سنت در حال ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی هستند که باید با هوشیاری اجازه نداد که موفق شوند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مشکلات معیشتی و زیست‌محیطی سیستان و بلوچستان حل شود، مشکلات دیگر هم حل خواهند شد. مردم این استان ثابت کرده‌اند که از وفادارترین مردم به انقلاب و نظام بوده و هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها