واکنش وزارت خارجه به عملیات «طوفان الاقصی»

کد خبر: 1248638

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی واکنش طبیعی فلسطینی‌ها به سیاست‌های جنگ افروزانه صهیونیست‌ها است.

واکنش وزارت خارجه به عملیات «طوفان الاقصی»

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی واکنش طبیعی فلسطینی‌ها به سیاست‌های جنگ افروزانه صهیونیست‌ها است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز شنبه در واکنش به تحولات روز جاری در فلسطین اشغالی و عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه اشغالگران صهیونیست بیانیه‌ای را صادر کرد.

کنعانی در این خصوص توضیح داد: عملیات طوفان الاقصی حرکت خودجوش گروه‌های مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در دفاع از حقوق مسلم و انکار ناپذیر خود و واکنش طبیعی آنان نسبت به سیاست‌های جنگ افروزانه، تحریک‌آمیز و آتش افروزانه صهیونیست‌ها بویژه نخست وزیر افراطی و ماجراجوی رژیم غاصب صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حق ذاتی ملت مظلوم فلسطین در دفاع از نفس، سرزمین و مقدسات خویش در مقابل اشغال، تجاوز، تعدی روزمره و تروریسم سازمان یافته رژیم صهیونیستی، بر اساس کلیه موازین شناخته شده بین‌المللی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل حقی طبیعی و مشروع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تداوم هتک حرمت صهیونیست‌های افراطی و نژادپرست به مقدسات اسلامی و قبله نخست مسلمین در ماه‌ها و هفته‌های اخیر از یک سو و استمرار سیاست کشتار و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه  مردم مظلوم فلسطین، بویژه زنان، کودکان و اسرای فلسطینی دربند زندان‌های اسرائیل، در سایه سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌الملل و مدعیان جهانی حقوق بشر، راهی جز مقاومت و اتکای به توان ذاتی خود برای ملت و مقاومت فلسطین در برابر صهیونیستها باقی نگذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر حق ذاتی و قانونی مردم فلسطین در دفاع از خود در برابر جنایات هفتاد و پنج ساله غاصبان سرزمین فلسطین، مسئولیت تداوم و گسترش خشونت و کشتار علیه فلسطینیان را بر عهده رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان شناخته شده این رژیم دانسته و کشورهای اسلامی را به حمایت از مسجدالاقصی و حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین فرا می‌خواند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها