حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «فردا» :

ادعای دخالت ایران در حمله حماس برای افزایش تحریم‌هاست

کد خبر: 1248895

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ایران از هر اقدامی علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما در این عملیات نقشی نداشته است و سخن سناتور آمریکایی کذب است.

ادعای دخالت ایران در حمله حماس برای افزایش تحریم‌هاست

گروه سیاست سایت فردا: عملیات گسترده حماس با نام طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی ابعاد مهمی دارد؛ از اثبات قدرت مقاومت اسلامی در برابر اشغالگران صهیونیست تا نشانه‌های آشکار بر فروپاشی رژیم غاصب قدس.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات پیچیده و از قبل برنامه‌ریزی شده بود و عنصر غافلگیری در آن وجود داشت و علی‌رغم اینکه نهادهای امنیتی اسرائیل از گذشته رزمندگان فلسطینی را رصد می‌کردند اما در مدت اخیر نیروهای جنبش حماس توانستند که‌چراغ‌خاموش عملیات خود را طراحی و در نهایت اجرا کنند. عوامل مهمی در این عملیات وجود داشته است. در ماه‌های گذشته و به ویژه بعد از شکل‌گیری کابینه افراطی نتانیاهو، صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطینی‌ها توهین کردند و فشارهای آنها بر مردم فلسطین تشدید شد؛ اینها مجموعه عواملی بودند که باید پاسخ داده می‌شد. عملیات اخیر در پاسخ به این شیوه‌های تهاجمی اسرائیل بود».

او ادامه داد: «اسرائیل تلاش می‌کرد در منطقه خلیج فارس نفوذ یابد و با عادی‌سازی روابطش با عربستان شکل دیگری به منطقه بدهد که همه اینها باعث شد این عملیات انجام شود و حماس موشک‌هایی با عمق 300کیلومتر را شکلیک کنند و پهپادهای متعددی را به پرواز درآورند که آسیب‌های زیادی را به این رژیم وارد کرد و کشته‌های زیادی هم بر آنها تحمیل کرد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «شرایط در رژیم صهیونیستی آشفته است و کلیه پروازهای داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های این رژیم لغو شده است و مناسبات تجاری و بین‌المللی‌اش هم دچار مشکل شده است. کشورهای عرب منطقه هم فهمیدند که عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل امنیت برایشان نمی‌آورد».

او در واکنش به ادعای یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در عملیات اخیر حماس، تصریح‌ کرد: «ایران از هر اقدامی علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما در این عملیات نقشی نداشته است و سخن سناتور آمریکایی کذب است. ایران همواره کمک‌های سیاسی و معنوی به مردم فلسطین داشته است اما معتقد است خود فلسطینی‌ها توان و اراده لازم برای مقابله با صهونیست‌ها را دارند. اینکه ایران در عملیات اخیر دخالت داشته ادعای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست تا مردم‌ جهان به ضعف‌های شدید ساختاری اسرائیل پی‌ نبرند و من تصور می‌کنم ادعای اخیر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران هم باشد».

هانی‌زاده در پایان گفت: «اسرائیل در جنگ‌های نامتقارن به شدت ضعیف است. ملت فلسطین ثابت کرده است که مقاومت بالایی دارد و طوفان الاقصی دومین شکست سنگین رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۳۳روزه این رژیم با حزب‌الله لبنان است که نشان می‌دهد فروپاشی تدریجی این رژیم آغاز شده و شدت گرفته است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها