درخواست ضد ایرانی چند مقام آمریکایی از انگلیس

کد خبر: 1251471

برخی مقامات آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه ایران و در راستای ایجاد ایران‌هراسی از انگلیس خواستند تا نام سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

درخواست ضد ایرانی چند مقام آمریکایی از انگلیس

 در پی سفر اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در شرایطی که حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه کماکان ادامه دارد، چند مقام آمریکایی به این بهانه که ایران از حماس در جریان این درگیری‌ها حمایت می‌کند از انگلیس خواستند تا همچون واشنگتن نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ سپاه پاسداران ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و اکنون چندین نماینده حزب محافظه‌کار از ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس خواسته‌اند تا اقدامات مشابهی را انجام دهد.

بنابر گزارش روزنامه دیلی تلگراف، در همین حال، یک منبع آگاه در دولت بریتانیا ادعا کرد که مقامات ارشد ایالات متحده به طور خصوصی از انگلیس و سایر متحدان غربی خواسته‌اند تا تغییرات قانونی در این زمینه را به گونه‌ای انجام دهند که عضویت در این گروه یا حمایت از فعالیت‌های آن در بریتانیا جرم محسوب شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به تلگراف گفت: ما کاملاً بر این باوریم که سایر کشورها باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه «این موضعی است که ما بارها آن را روشن کرده‌ایم» مدعی شد: آنها از فعالیت‌های تروریستی حمایت مالی می‌کنند، مدتی است که در سرتاسر جهان این کار را انجام می‌دهند و ما فکر می‌کنیم که کشورهای دیگر باید اقدام لازم را برای تروریستی اعلام کردن آنها انجام دهند.

شایعات در مورد تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران در بریتانیا ماه‌هاست که ادامه دارد و منابع آگاه، پیش از این در ژانویه ادعا کردند که این اقدام قریب‌الوقوع خواهد بود.

درخواست اخیر واشنگتن از لندن نیز پس از آن مطرح می‌شود که با آغاز عملیات جبهه مقاومت فلسطین (حماس) علیه سرزمین‌های اشغالی، موسوم به طوفان الاقصی ادعاهایی از سوی مقامات غربی و صهیونیستی مبنی بر کمک ایران به حماس برای انجام این عملیات حماس مطرح کرده‌اند.

این در حالی است که غرب و آمریکا به‌طور قاطع و صریح از جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار غزه حمایت می‌کنند و ارتش رژیم صهیونیستی حتی اعلام کرده مه قصد آغاز عملیات زمینی در غزه را دارد.

گفته می‌شود تاکنون بیش از ۴۳۰۰ فلسطینی که تعداد بیشماری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند در نتیجه حملات اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها