خط تحریم انتخابات شکست

کد خبر: 1251637

استقبال گرم نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانگر شکست قطعی تحریم انتخابات از سوی بدخواهان ملت ایران است؛ روندی که خوشبختانه همچنان ادامه دارد و با عنایت به افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در روز‌های پایانی، پیش بینی می‌شود تعداد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات مجلس بسیار فراتر از حد انتظار و برآورد‌های سیاسی باشد، چنانکه آمار پیش ثبت نام کنندگان نیز خیره کننده بود.

خط تحریم انتخابات شکست

بی شک استقبال وسیع رقابت کنندگان برای کرسی‌های مجلس بر میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی تأثیر مثبتی دارد و از هم اکنون می‌توان گفت تحریم کنندگان انتخابات فقط خودشان را محروم کرده‌اند، چراکه افزایش تعداد ثبت نام کنندگان و استقبال شخصیت ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی علاوه بر افزایش امکان انتخاب رأی دهندگان، شور انتخاباتی میان نامزد‌ها و رقابت بر سر کرسی‌های مجلس را جدی‌تر می‌سازد.

 تأثیر مهم استقبال نامزد‌ها و افزایش تعداد ثبت نام کنندگان بر میزان مشارکت این است که جریان‌های تحریم کننده نومید شده و راه دیگری در پیش می‌گیرند. از همین رو می‌توان قاطعانه گفت خط تحریم انتخابات شکست خورده و در فصل سردی از سال شاهد گرمای تنور انتخابات خواهیم بود. در خصوص چرایی استقبال نامزد‌ها و شکست خط تحریم انتخابات دلایل زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 ناکامی دشمن در ایجاد اغتشاش و شکست خط امنیتی انتخابات

یکی از مهم‌ترین علل ناکامی دشمن از خط تحریم شکست در ادامه اغتشاشات و ناآرامی‌های سال گذشته می‌باشد. راهبرد اصلی غرب در انتخابات پیش رو برگزاری انتخابات در شرایط امنیتی بود که برای اجرای آن از ابتدای سال برنامه‌ریزی شده بود. بر اساس این طرح بازگشایی دانشگاه‌ها در فضای التهابی می‌توانست زمینه برگزاری انتخابات در شرایط امنیتی را فراهم سازد. بدیهی است بی‌ثباتی سیاسی و ناامنی می‌تواند زمینه عدم مشارکت را فراهم ساخته و دشمنان ملت ایران هواداران نظام را تنها کسانی معرفی نمایند که در انتخابات شرکت کرده‌اند. این خط دشمن خوشبختانه به مدد لطف الهی، بیداری ملی و اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول با شکست مواجه شده که شکست خط تحریم را نوید می‌دهد.

 هشدار مقام معظم رهبری در خصوص تلاش دشمن

مقام معظم رهبری از همان روز‌های ابتدای سال جاری از زاویه امنیتی به انتخابات نگریسته و فرمودند: «انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولان را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزار‌های مهم قوت کشور همین انتخابات است.»

همین نگاه واقع‌بینانه سبب شد تا توطئه دشمن در امنیتی کردن انتخابات با ناکامی مواجه شده و نقش دشمن در اثرگذاری بر انتخابات را کاهش داده است.

 قانون جدید انتخابات

 قانون جدید انتخابات موجب شکل‌گیری فرایندی شده است که حداقل تأثیر آن را می‌توان در انتخاباتی شدن فضای سیاسی کشور مشاهده کرد. چنانکه نظرسنجی‌های معتبر نشان می‌دهد، تنها پیش ثبت نام‌ها توانسته ۶ درصد میزان مشارکت مردم را افزایش دهد و این روند با انجام ثبت نام‌های قطعی افزایش خواهد یافت.

 موفقیت‌های دولت

ارزیابی عملکرد دولت با معیار فوق و دیدن همزمان دستاورد‌های عینی و ذهنی، ملموس و غیرملموس، اقتصادی و غیراقتصادی نشان می‌دهد که دولت سیزدهم برخلاف تصویرسازی رقبای داخلی و هجمه تبلیغاتی معاندان خارجی از توفیقات نسبتاً زیادی برخوردار بوده که هر چند در حد مطلوب نیست، اما امید‌ها را برای حل مشکلات مردم افزایش داده است. رفتار انتخاباتی جامعه نشان داده است در چنین شرایطی به کمک دولت آمده و برای تقویت آن نمایندگان همسو با دولت انقلابی را روانه مجلس می‌سازند؛ لذا توفیقات نسبی دولت میزان مشارکت را افزایش داده و خط تحریم انتخابات را با نومیدی مواجه ساخته است.

 طوفان الاقصی

موفقیت‌های چشمگیر نیرو‌های مقاومت در منطقه به ویژه طوفان‌الاقصی که از یک سو ضعف و عنکبوتی بودن رژیم صهیونیستی را آشکار ساخته و از سوی دیگر موج تنفر جهانی علیه این رژیم پلید و کودک کش را به حد اعلای خود رسانده است، رویداد مهمی است که تصویر پایان اشغالگری را شفاف‌تر ساخته و امید‌ها برای محو آن را افزایش داده است. روندی که بر انسجام، نشاط و حضور حماسی ملت ایران در صحنه‌های مختلف می‌افزاید.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها