شواهد پیروزی مقاومت در روز چهل‌وچهارم جنگ غزه

کد خبر: 1257201

دیروز به عنوان روز چهل‌وچهارمین روز جنگ در غزه، روزی منحصربه‌فرد بود.

شواهد پیروزی مقاومت در روز چهل‌وچهارم جنگ غزه

دیروز به عنوان روز چهل‌وچهارمین روز جنگ در غزه، روزی منحصربه‌فرد بود.

رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه گذشته سعی کرد ضمن ارتکاب جنایات بی‌سابقه علیه مردم غزه، صدای مظلومیت آنان را خفه کند و ضمنا جنگ را با کمک آمریکا، به این منطقه محاصره‌شده محدود سازد.

اما برخلاف میل آمریکا و اسرائیل، چنان‌که اخبار و تحلیل‌های دیروز نشان داد، روند تحولات سمت‌وسوی دیگری یافته است:

- مقاومت یمن، نیروهای دریایی یمن کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به شرکت صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کردند. این ضرب شست در حالی است که آمریکا پیش از این ادعا می‌کرد از طریق ناوگان مستقرش در منطقه، مانع تعرض مقاومت یمن به بنادر و کشتی‌های اسرائیل می‌شود.

- علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن: به عملیات فرامرزی برای حمایت از غزه ادامه می‌دهیم.

- محمد البخیتی عضو برجسته جنبش انصار‌الله یمن: یا جنایات جنگی در غزه را متوقف کنید و یا منتظر گسترش دامنه جنگ باشید. ما اجازه نخواهیم داد که برادران و خواهران ما را در غزه نابود کنید!

- برگزاری تظاهرات گسترده به حمایت از ملت فلسطین در کشورهای مختلف از جمله مراکش، یمن، پاکستان، اندونزی، آمریکا، فرانسه، آلمان، دانمارک، سوئد، هلند، ترکیه، استرالیا و... (صهیونیست‌ها می‌گویند 95 درصد تظارات‌های برگزارشده در دنیا، علیه اسرائیل و در دفاع از فلسطین است)

- تشدید حملات حزب‌الله به پایگاه‌های گوناگون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی. حزب‌الله دیروز 15 پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد.

- خبرنگار کانال 12 عبری:‌ تانک‌هایمان در غزه می‌سوزند، سربازان‌مان در شمال کشته می‌شوند و کشتی‌هایمان در یمن اسیر می‌شوند.

- همزمان با افزایش تلفات ارتش اسرائیل در جبهه غزه، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نبردهای جبالیا بسیار سخت‌تر و دشوارتر از نبردهای قبلی است و مبارزان قسام عقب نمی‌کشند.

- مقاومت اسلامی عراق، برخی پایگاه آمریکایی از جمله حریر در شمال عراق را با هدف حملات پهپادی قرار داد.

- دیلی‌تلگراف: ارتش اسرائیل هیچ‌چیز در بیمارستان الشفا پیدا نکرد.

- ارتش اسرائیل اعلام کرد سه افسر و سرباز دیگر در درگیری‌های در نوار غزه کشته شدند و شمار کشته‌شدگان دیروز ارتش به ۵ نفر افزایش یافت.

- گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها 6 نظامی صهیونیست را در منطقه جحرالدیک از فاصله صفر با راکت‌های ضدنفر و تیربار هدف قرار داده و همه را از پا درآورده است.

- رادیو فردا: تلفات نظامی اسرائیل در نوار غزه افزایش یافته است. به گفته کارشناسان نظامی در رسانه‌های اسرائیل، افزایش کشته‌ها ناشی از درگیری‌های سنگین تن به تن در محله‌هایی از شمال باریکه غزه مانند زیتون و جبالیا است. شمار نظامیان کشته‌شده اسرائیل به 383 نفر رسیده است.

- منوشه امیر، سردبیر رادیو اسرائیل: تا امروز می‌توان گفت که پیروز میدان جنگ غزه، حماس است. ادعاهای اسرائیل از سه سال قبل در مورد بیمارستان شفا، مبنی بر این که پایگاه فرماندهی است- درست از آب درنیامد و در داخل اسرائیل هم کسانی می‌گویند ما اشتباه کردیم. ارتش اسرائیل تاکنون به اهدافش نرسیده و ادعاهایی هم که کرده، هیچ‌کدام درست نبوده است»./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها