«فردا» گزارش می‌دهد:

مخالفت نمایندگان با استعفای نادران

کد خبر: 1257538

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس استعفای الیاس نادران بررسی شد که در نهایت این استعفا رأی نیارود.

مخالفت نمایندگان با استعفای نادران

گروه سیاست سایت فردا: الیاس نادران در  جلسه علنی 21 آبان مجلس مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست. این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد و روی صندلی خودش نشست

با آغاز جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، بار دیگر الیاس نادران در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس به تحصن نشست. الیاس نادران  در ۱۱ دی سال ۱۴۰۱ در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفته بود: «استعفایم را تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ام که تقاضا دارم آن را قرائت کنید».

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پیش از پایان آن جلسه مجلس، در واکنش به تحصن نادران و درخواست این نماینده برای در دستور قرار گرفتن درخواست استعفایش به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «مصوبه آیین‌نامه داخلی مجلس درباره استعفا این است که این درخواست باید مدلل باشد و سپس به صحن ارائه شود؛ در این زمینه در هیئت رئیسه تصویب کرده‌ایم که موضوع استعفای نمایندگان را در اولین جلسه هیئت رئیسه مطرح کنیم و اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین جلسه صحن آن را اعلام وصول می‌کنیم».

این ماجرا به جلسه غیرعلنی امروز مجلس رسید و تقاضای استعفای الیاس نادران بررسی شد که در نهایت با مخالفت اکثریت نمایندگان روبه‌رو شد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، پس از جلسه غیر علنی بررسی تقاضای استعفای الیاس نادران گفت: «آقای نادران به مدت 30 دقیقه مطالب خودشان را اشاره کردند، هم از نقاط قوت مجلس گفتند و  هم اشکالات و نقاط ضعف را بیان کردند».

رئیس مجلس ادامه داد: «همچنین 5 نفر از همکاران نیز به عنوان مخالف ثبت نام کرده و صحبت کردند، نهایتا در رأی‌گیری بیش از 90 درصد مجلس با استعفای جناب آقای نادران مخالفت کردند و خوشحالیم که در خدمت این برادر عزیز هستیم و ایشان هم به مردمی که به ایشان رأی دادند احترام گذاشتند و در کنار ما هستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها