یادداشتی از حسین انواری

تنگناهای اقتصادی مانع انتخابات مشارکتی نمی‌شود

کد خبر: 1258701

حسین انواری در یادداشت شفاهی چرایی شکل گیری انتخاباتی مشارکتی-رقابتی را تشریح کرد.

تنگناهای اقتصادی مانع انتخابات مشارکتی نمی‌شود

گروه سیاست سایت فردا: حسین انواری فعال سیاسی در یادداشتی اختصاصی برای سایت فردا نوشت:

انتخابات مکانیزم روشنی دارد و امور مربوط به آن طبق روال در حال انجام است. داوطلبان نمایندگی مجلس پیش ثبت نام و ثبت نام رسمی را انجام دادند، بررسی صلاحیت آنها در هیأت های اجرایی به پایان رسید و هم اکنون هیأت های نظارتی مشغول بررسی هستند. هر نامزدی که تأیید صلاحیت شود می تواند خود را در معرض رأی مردم بگذارد و اگر مردم دیدگاه های این نامزد را قبول داشتند و پسندیدند، به او طبیعتا رأی می دهند.

در شرایط فعل و مشارکت انتخاباتی را خوب می بینم؛ علی رغم همه شیطنت هایی که می شود و برخی در حال تلاش به القاء این دیدگاه هستند که مردم نسبت به انتخابات بی اعتنا خواهند بود، من چنین تصوری را ندارم. قطعا مردم پای صندوق های رأی خواهند آمد و با وجود همه تنگناهای اقتصادی پای کار انتخابات می آیند.

از گروه های جناح های مختلف نیز نامزد در عرصه انتخابات است و هر کسی نامزد مطلوبش را می تواند پیدا کند و به او رأی دهد. در مجموع شاهد یک انتخابات رقابتی خواهیم بود. هر نامزدی که تأییدصلاحیت می شود می توانند کارنامه و توانایی های خودشان را در معرض قضاوت مردم بگذارند. امیدواریم نامزدها رعایت اخلاق را به خرج دهند؛ هر کسی درباره دیدگاه ها و برنامه های خود یا جناح خودش صحبت کند و در صدد تخریب و تحقیر دیگر نامزدها برنیاید. اگر از مباحث مطرح شده این نتیجه حاصل شود که مردم به شناخت بهتری در انتخاب نامزد مطلوب برسند، قطعا نتیجه بهتری به دست می آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها