گفت‌وگوی «فردا» با «حشمت الله فلاحت پیشه»:

تلاش جریان روحانی برای دوقطبی‌سازی

کد خبر: 1258307

نماینده ادوار مجلس گفت: در طرف مقابل جریان روحانی، بلندترین صدا را طیف تندرو اصولگرا دارد؛ جریانی که عملا خالص‌ترین افراد را براساس تفکر خود کنار می‌گذارد.

تلاش جریان روحانی برای دوقطبی‌سازی

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اسفند ماه برگزار می‌شود. حسن روحانی در مجلس خبرگان ثبت نام کرد و کارگزاران و مقامات ارشد دولتش نیز در انتخابات مجلس فعال هستند. آنها اما با توجه کارنامه هشت‌ساله خود و آن همه ناکامی و نداشتن سرمایه اجتماعی قابل اعتنا نیاز دارند که در این انتخابات به صورت جدی خودنمایی کنند. از همین رو است که سعی در ایجاد یک دو قطبی دارند. مواضع آنها نشان می‌دهد که قطب مقابل گفتمانی خود را طیف رادیکال اصولگرا انتخاب کردند و به دیگر سلایق این جریان کاری ندارند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با فردا درباره تلاش جریان حسن روحانی برای تقابل گفتمانی با رادیکال‌ها گفت: نکته طنز تحولات عرصه سیاسی ایران این است که مواضع اصولگرایان سنتی و اصلاح طلبان سنتی خیلی به هم نزدیکتر است تا کسانی که به نمایندگی از این دو جریان در حال رقابت با یکدیگر هستند. البته این وضعیت به نفع کشور نیست.

وی افزود: کشور با چالش سیاستمداران تازه به دوران رسیده مواجه است. این گروه از سیاستمداران عمدتا فرصت طلب بودند و اخلاق سیاسی را عمدتا رعایت نکردند و رقبا را حذف کردند. الان نیز عرصه سیاست جولانگاه فرصت طلبان است. لذا خیلی از افرادی که می‌توانند در جریان اصولگرای سنتی و اصلاح طلب سنتی صاحب نقش باشند و ارزش‌های واقعی انقلاب را نمایندگی کنند، خانه نشین شدند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: دولت آقای روحانی برای حضور در رقابت سیاسی تحت فشار است. بخشی از حامیان دولت یازدهم و دوازدهم در انتخابات پیش رو انتظار دارند آقای روحانی از آنها حمایت کند و حضور آقای روحانی در انتخابات خبرگان نیز به این موضوع دامن زده که به هر حال یک ستاد انتخاباتی در اطراف او شکل خواهد گرفت.

فلاحت پیشه ادامه داد: در طرف مقابل جریان روحانی، بلندترین صدا را طیف تندرو اصولگرا دارد؛ جریانی که عملا خالص ترین افراد را براساس تفکر خود کنار می گذارد بنابراین رقابت طبیعتا بین این دو جریان شکل می‌گیرد. معتقدم متأسفانه این دو جریان به هر طریقی رقیب شوند نمی‌توانند کلیت ذائقه سیاسی جامعه را نمایندگی کنند چون ذائقه عمومی جامعه هنوز آماده حضور در پیکار انتخاباتی نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها