آیت‌الله کعبی: طراحی اصلی دشمن در جنگ نرم حوزه زنان است

کد خبر: 1259173

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: امروز طراحی اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم و شناختی، با محوریت زنان است، شاید دلیل آن این باشد که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، در خط اول بودند.

آیت‌الله کعبی: طراحی اصلی دشمن در جنگ نرم حوزه زنان است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: امروز طراحی اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم و شناختی، با محوریت زنان است، شاید دلیل آن این باشد که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، در خط اول بودند.

آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز چهارشنبه در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران مساجد خوزستان که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزاری این همایش آموزشی، اظهار کرد: تشکر اصلی از خواهران حاضر در همایش است که کاری بر عهده گرفته‌اند که خط مقدم جبهه اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: تلاش در عرصه کانون‌های مساجد، فعالیت در راه مکتب اهل بیت (ع) در جهت جهاد فرهنگی هم در بُعد تقویت ایمان، تقوی و عمل صالح و هم ایجاد فضای مساعد برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه است و از این جهت، تلاش شما قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: امروز طراحی اصلی دشمن در حوزه جنگ نرم و شناختی، با محوریت زنان است، شاید دلیل آن این باشد که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، در خط اول بودند و یک کار زینبی کردند؛ اگر خواهران و بانوان مؤمن و مجاهد و انقلابی در صحنه نباشند، دشمن می‌تواند پیشروی کند.

آیت الله کعبی خطاب به مدیران کانون‌های خواهران تصریح کرد: شما در خط مقدم جبهه هستید و کار خواهران در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، یک کار فاطمی و زینبی است.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما به حضرت زهرا (س) صرفاً این باشد که ایشان تنها یک شخصیت معنوی است، عنوان کرد: ایشان بانویی دانشمند، فقیه و فاضله‌ای بودند که در اوج ایمان و معرفت الله، در اوج اخلاق و فضیلت، در اوج مجاهدت و فداکاری در راه خدا و در اوج شهادت‌طلبی و حضور در میدان سیاسی و اجتماعی بودند و در کنار رسول الله (ص) در جبهه‌ها حاضر می‌شدند و بعد از رسول خدا (ص) در سطح نخبگان جامعه از مهاجرین و انصار در مسجد پیامبر (ص) حاضر شدند و نقش روشنگرانه خود را ارائه کردند و چقدر مؤثر بودند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت زهرا (ص) هویت اسلام ناب را بر پایه مکتب اهل بیت (ع) و ولایت امیرالمومنین (ع)، عرضه کرد و ریشه‌های نفاق را نشان داد، بیان کرد: ایشان میدان‌دار بود باید ایشان را این‌گونه معرفی کنیم که برای دفاع از اسلام حاضر به خطر کردن، هزینه کردن و وقت گذاشتن بودند.

وی حضور فعال مؤمنانه در مساجد و کانون‌های مساجد را هسته اصلی ساخت جامعه بر مدار ایمان و عمل صالح دانست و عنوان کرد: کانون‌های مساجد به ویژه کانون‌های خواهران می‌توانند پشتیبان اخلاقی، عقلی، روحی و روانی و عاطفی بانوان و سنگ صبور بانوان هر محله باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خانم‌ها در کانون‌های مساجد تلاش کنند راهنمایی‌های اخلاقی، دینی و اجتماعی به بانوان ارائه دهند و ظرفیت شهرستان را برای رفع مشکلات بانوان محله خود بسیج کنند؛ پس حضور شما در کانون‌های مساجد یک واجب شرعی مؤکد و یک کار فاطمی و زینبی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها