عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا»:

شریان مجموعه نیابتی دولت در انتخابات مجلس است

کد خبر: 1261058

فعال سیاسی گفت: دولت در انتخابات ورود جدی خواهد کرد اما توفیقی به دست نخواهد آورد چون مردم طی 2.5 گذشته به این باور نرسیده‌اند که دولت می‌تواند مشکلات شان را حل کند.

شریان مجموعه نیابتی دولت در انتخابات مجلس است

گروه سیاست سایت فردا: شریان در حالی از ورود رسمی و مستقل به عرصه انتخابات خبر داد که رئیس جمهور اخیرا اعلام کرده بود «دولت در انتخابات دخالت نمی کند».

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با «فردا» درباره نگاه دولت به انتخابات اسفندماه گفت: طرح این صحبت که دولت دنبال گرفتن مجلس آینده نیست، قابل پذیرش به نظر نمی آید چون واضح است که دولت تمایل دارد کسانی به مجلس آینده راه پیدا کنند که همراهی کاملی با دولتمردان داشته باشند.

وی افزود: این یک اصل است که هر چقدر ضعف عملکردی مسئولان اجرایی بیشتر باشد، تمایل آنها به تشکیل مجلسی کاملا همسو بیشتر می شود تا اهرم های نظارتی را وابسته به خود کنند. در واقع دولت برای آنکه ضعف هایش را بپوشاند نیاز مبرم دارد که مجلس را در اختیار بگیرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت کرکره فعالیت انتخاباتی اش را خیلی وقت است که بالا کشیده، یادآور شد: امروز دولت هم مستقیم و هم نیابتی در عرصه انتخابات اسفندماه فعال شده و جریان های موسمی را برای نیل این مقصود راه انداخته است. یکی از نمونه های بارز مجموعه های نیابتی دولت همین شریان است.

وی افزود: در مجموع معتقدم دولت در انتخابات ورود جدی خواهد کرد اما توفیقی به دست نخواهد آورد چون مردم طی 2.5 گذشته به این باور نرسیده اند که دولت می تواند مشکلات شان را حل کند.

عرب صادق گفت: دولت به جای تمرکز بر انتخابات مجلس، برنامه 7 هزار صفحه ای اقتصادی اش را که گویا در پاستور گمشده است بگردد تا شاید این برنامه را پیدا و اجرا کند. دولت اگر واقعا دنبال بالابردن مشارکت مردم در انتخابات است، زمانی این هدفش محقق می شود که واقعا کنار بایستد. این اتفاق اعتمادعمومی را به دولت و انتخابات افزایش می دهد و مردم با انگیزه بیشتری پای صندوق رأی حاضر می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها