کیهان/ هجمه ظریف انصاف‌نیوزی‌های حامی روحانی به مجلس یازدهم

کد خبر: 1261361

کیهان نوشت: اگر ایران از امتیازات وعده داده شده و مورد تعهد دولت روحانی محروم شد، مسئول اول آن شخص آقای روحانی و سپس آقای ظریف هستند

کیهان/ هجمه ظریف انصاف‌نیوزی‌های حامی روحانی به مجلس یازدهم

گروه سیاست سایت فردا - «مجلس فعلی نگذاشت 100میلیارد دلار به جیب مردم ایران برود». این تیتر را سایت انصاف‌نیوز براساس اظهارات ظریف منتشر کرد و از قول او نوشت: اگر مصوبه «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نبود، ترامپ در سال ۲۰۲۱ به برجام بازمی‌گشت، ایران نفت می‌فروخت و تحریم‌ها برداشته می‌شد». 

این ادعا در حالی است مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مقابله با زیاده‌خواهی و بدعهدی‌های آمریکا و در پشتیبانی از دیپلمات‌ها پای میز مذاکرات به تصویب مجلس رسیده بود. 

روزنامه کیهان در واکنش به این موضع ظریف نوشته: اگر ایران از امتیازات وعده داده شده و مورد تعهد دولت روحانی محروم شد، مسئول اول آن شخص آقای روحانی و سپس آقای ظریف هستند که به جای تاکید بر توافق پایاپای و همزمان و متوازن و دارای تضمین و مکانیسم شکایت و دریافت خسارت، توافقی مبتنی بر واگذاری امتیازات آنی و نقد، و دریافت وعده‌های نسیه و فاقد تضمین را امضا کردند و سپس به اجرا گذاشتند. 

دولت روحانی دو سال پس از عهدشکنی آمریکا و اروپا همچنان در حال اجرای یکطرفه برجام بود و اگر قرار بود قبل از مصوبه بازدارنده مجلس بتواند آمریکا و اروپا را به بازگشت به تعهدات‌شان مجاب کند، در آن دوره باید انجام می‌داد. این در حالی است که مصوبه مجلس، واکنشی توأم با تأخیر و در واقع پر‌کننده تیم مذاکره‌کننده بود. 

پایه‌گذاری ولو با تأخیر قرارداد 25ساله با چین، در دولت روحانی انجام گرفت اما جدی گرفته نشد. به همین دلیل هم موضوعاتی مانند فروش نفت در دوران تحریم یا واردات واکسن و... هم که امکان‌پذیر بود، بر زمین ماند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها