علی اف: به پیروزی خود در قره باغ افتخار می‌کنیم

کد خبر: 1263504

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه گفت که پرچم این کشور در سراسر قره باغ در اهتزاز است.

 علی اف: به پیروزی خود در قره باغ افتخار می‌کنیم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در سخنانی به پیروزی این کشور در منطقه ارمنی نشین قره باغ اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج»، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  اظهار داشت: «سه ماه پیش، خانکندی از اشغال آزاد شد. آذربایجان در عملیات یک روزه ضد تروریسم، حاکمیت خود را به طور کامل احیا کرد. امروز پرچم ما در سراسر قره باغ در اهتزاز است. این یک رویداد تاریخی مهم است.»

از زمان جنگ ۲۰۲۰، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان بارها مدعی شده که مناقشه قره باغ حل شده است.

نیروهای جمهوری آذربایجان، در سپتامبر حمله برق آسا را برای بازپس گیری منطقه قره باغ انجام دادند.  این دو کشور همسایه در ۳۰ سال گذشته بر سر قره باغ کوهستانی دو جنگ داشته اند، اما در ماه جاری تبادل اسرا را انجام و بیانیه مشترکی صادر کردند یابند.

علی اف گفت: «این برای همیشه در قلب ما زنده خواهد ماند. مردم جمهوری  آذربایجان و آذربایجانی‌های سراسر جهان اکنون برای همیشه به این پیروزی افتخار خواهند کرد.»

 در تحولی دیگر، «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز پنجشنبه گفت: «مسکو فعالانه در راستای رفع انسداد مسیرهای ارتباطی در قفقاز جنوبی و امضای معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کند.»

این ژنرال ارشد روس در دیدار با وابستگان نظامی خارجی گفت که وضعیت در قفقاز جنوبی همچنان متشنج است اما رو به ثبات خواهد رفت.

گراسیموف گفت: «روسیه از طریق مسیر‌های سیاسی در راستای رفع انسداد ارتباطات حمل‌ونقل در قفقاز، امضای معاهده صلح بین باکو و ایروان و همچنین حل و فصل شدیدترین اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان فعالیت می‌کند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها