آخرین مواضع انتخاباتی لاریجانی/ حقیقت پور: ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم

کد خبر: 1264119

یک فعال سیاسی درباره موضع گیری«علی لاریجانی» در انتخابات پیش رو، گفت: او به همه توصیه کرد که تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم و پروشور باشد و از طرفی دست مردم در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح نیز باز باشد که این توصیه عمومی وی است.

آخرین مواضع انتخاباتی لاریجانی/ حقیقت پور: ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم

«منصور حقیقت‌پور» درباره ساماندهی نمایندگان ادوار مجلس در انتخابات مجلس دوازدهم و اقدامات لازم برای ورود آنها به مجلس گفت: نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در استان‌های مختلف کشور در زُمره افراد مطرح و شناخته شده و دارای اعتبار هستند که بنابر احساس تکلیف در این دوره از انتخابات مجلس داوطلب شدند.

وی افزود: علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی هم، نمایندگان ادوار مجلس را برای حضور در انتخابات و ایجاد مشارکت پرشور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشویق می‌کند.

این فعال سیاسی درباره برگزاری جلسات از سوی او با نمایندگان ادوار گفت: ما نمایندگان ادوار همدیگر را می‌بینیم و در مسائل جاری کشور با هم مشورت داریم و بعضا هم با آقای لاریجانی ملاقات می‌کنیم.

حقیقت پور درباره نظر لاریجانی در سازماندهی نمایندگان ادوار در انتخابات مجلس دوازدهم اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: نظر لاریجانی را نمی دانیم. اما او به همه توصیه کرد که تلاش کنند تا تنور انتخابات گرم و پروشور باشد و از طرفی دست مردم در انتخابات برای انتخاب افراد اصلح نیز باز باشد که این توصیه عمومی وی است.

وی در پاسخ به سوالی که آیا با شورای وحدت، یا شورای ائتلاف و حزب اعتدال و توسعه در این خصوص رایزنی داشته، گفت: هنوز نه، زیرا منتظر نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان هستیم و پس از آن اعلام می‌کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که ارتباط نزدیکی با «علی لاریجانی» دارد درباره اینکه چه گزینه ای سرلیست شما خواهد شد؟ گفت: ما نگفتیم لیست می‌دهیم و نگفتیم لیست نمی‌دهیم. بنابراین منتظر نظر شورای نگهبان هستیم و با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب انتظار می‌رود تا با نمایندگان ادوار مجلس کریمانه رفتار کنند تا شاهد انتخابات پرشور و مشارکت قوی باشیم.

حقیقت پور با رد رایزنی با فراکسیون امید برای سازماندهی نمایندگان اصلاح طلب ادوار و استانداران ادوار برای ورود به مجلس گفت: ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم و با بیانات و کلام صریح رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود، وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد شد»، بنابراین دست اندرکاران امر باید مقدمات کار را فراهم و اگر کاستی در صحنه اجرایی و تقنینی وجود دارد، رفع کنند که بهترین راه حل از نگاه رهبری مشارکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور است.

وی همچنین مردم را برای مشارکت قوی در انتخابات و با رویکرد کمک به اصلاح امور دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود. ثبت‌نام در این دوره برای اولین بار و به ابتکار دولت سیزدهم به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و تمامی داوطلبان، توانستند نام‌نویسی خود را به صورت الکترونیکی قطعی کنند.

در این دوره، به منظور شفافیت مالی که در قانون انتخابات بر آن تاکید شده است، داوطلبان حتما باید یک شماره حساب غیرتجاری در سامانه بارگذاری کنند که الزاماً از این شماره حساب برای هزینه‌های انتخاباتی استفاده شود.

براساس جدول زمانبندی انتخابات مجلس دوازهم، هیئت های اجرایی، صلاحیت داوطلبان را بررسی و پس از آن، از ۱۹ آبان تا ۲۰ آبان، مراتب عدم تایید یا عدم احراز توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه، به داوطلبان ابلاغ شد. داوطلبانی که نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض داشتند، اعتراض خود را با به هیئت های نظارت اعلام و نتایج نهایی ۱۵ دی ماه به آنها اعلام می‌شود.

رهبر معظم انقلاب نیز دوم دی ماه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم پرافتخار استان‌های خوزستان و کرمان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و با تبیین اهمیت مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود و تعیین مسیر حرکت کشور، تأکید کردند: ملت خود را برای برگزاری انتخابات به بهترین شکل یعنی همراه با ۴ خصوصیت «مشارکت قوی‌ و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» آماده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اهمیت اصل و منطق انتخابات در جمهوری اسلامی، گفتند: جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو به انتخابات وابسته است؛ چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد و با انتخابات است که ولی فقیه از طریق منتخبان ملت در مجلس خبرگان تعیین می‌شود؛ ضمن اینکه نمایندگان مجلس هم باید طبق مقررات و معارف اسلامی، قوانین را مصوب کنند.

ایشان «نبود انتخابات» را موجب برقراری دیکتاتوری یا «هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش» خواندند و با انتقاد از کسانی که به اشکال مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند، گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها