بهار انتخابات زمستان براندازان

کد خبر: 1267312

پیش‌بینی می‌شد که بهانه‌جویان این‌بار با ابهامات دیگری قصد دارند بر طبل ناامیدی بکوبند و مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند، بنابراین به طرح گزاره عدم مشارکت مردم در انتخابات پرداخته و می‌کوشند به همه اتفاقات رنگ‌وبوی سیاسی بخشیده و دوقطبی آشکار و موذیانه‌ای بین ملت و دولت به‌راه‌بیندازند.

بهار انتخابات زمستان براندازان

این روزها با نزدیک‌شدن به ایام برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی وششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری گروه‌های مختلف سیاسی، جناح‌ها و شبکه‌های اجتماعی به تکاپو افتاده‌اند تا با طرح مسائل مختلف به گرم‌شدن فضای انتخابات کمک کنند؛ موضوعی که با انتشار نتایج مرتبط با احراز صلاحیت‌ها درهیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت تقویت شد وموج تازه‌ای از فعالیت‌های انتخاباتی اسفندماه کلید خورد وحالا سوابق و فعالیت‌های چهره‌های تاییدشده پیش از رسمیت‌یافتن فعالیت‌های تبلیغی در میان مردم به ارزیابی گذاشته می‌شود وهمین گفت‌و‌گوهامی‌تواند عیار نامزد انتخاباتی را عیان کند.

در مقابل آنچه در مقدمه به آن اشاره شد فعالیت‌های دیگری هم از سوی بدخواهان کشور در حال انجام است و این تنگ‌نظران در یک اقدام فرافکنانه که مسبوق به سابقه است با بیان اتهامات واهی به ارکان نظام در تلاش هستند جو تبلیغاتی مسمومی را در جامعه ایجاد کنند. این افراد و گروه‌ها که خود را نماینده مردم معرفی می‌کردند و مدعی بودند که پیام مردم را فریاد می‌زنند، پس از ناکامی در شعله‌ور کردن آتش اغتشاشات، برنامه‌های دیگری را برای دلسردی مردم تدارک دیدند و این‌بار فعال‌تر از قبل به تخریب دولت پرداخته و مسئولان نهادهای موظف در برپایی انتخابات اسفندماه را متهم به خالص‌سازی کرده و نسبت به نتیجه تایید صلاحیت‌ها پیشداوری نمودند که قرار است مجلسی فرمایشی و همسو با دولت شکل بگیرد تا این‌که شورای نگهبان نتایج احراز صلاحیت‌ها را منتشر کرد و مشخص شد آمار تایید صلاحیت‌ها دوبرابر تعداد داوطلبانی است که صلاحیت‌شان در دوره گذشته تأیید شده بود. بنابراین شواهد نشان می‌دهد که انتخابات اسفندماه سال‌جاری نسبت به ادوار گذشته رقابتی‌تر است.

۲برابری شدن تایید صلاحیت‌ها؛ گواهی بر رقابتی بودن انتخابات

بنا بر اظهارات طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، بیش از ۱۲هزار نفر برای نامزدی انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند که این رقم نسبت به دوره قبل (تعداد افرادی که در هیات‌های نظارت استانی تایید صلاحیت شدند) دوبرابر است. در این میان تنها قریب به یک‌سوم از متقاضیان با عدم تایید روبه‌رو شده‌اند و بااین‌حال اکنون به‌ازای هر کرسی مجلس ۳۸ نفر تایید صلاحیت شدند که در حوزه‌های انتخابیه به رقابت خواهند پرداخت. رقابت ۳۸ نامزد برای هر کرسی بهارستان گواه بر این است که رقابتی جدی میان نامزدها رقم خواهد خورد و بدیهی است که فعالیت احزاب و جریانات سیاسی این رقابت را جدی‌تر هم خواهد کرد.پیش‌بینی می‌شد که بهانه‌جویان این‌بار با ابهامات دیگری قصد دارند بر طبل ناامیدی بکوبند و مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند، بنابراین به طرح گزاره عدم مشارکت مردم در انتخابات پرداخته و می‌کوشند به همه اتفاقات رنگ‌وبوی سیاسی بخشیده و دوقطبی آشکار و موذیانه‌ای بین ملت و دولت به‌راه‌بیندازند. پیاده‌نظام دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در تداوم خیانت‌های چند دهه‌ای خود این‌بار هم می‌خواهند فرآیند انتخابات را مشکوک جلوه داده و این‌طور وانمود کنند که کاندیداها دستچین شده‌اند و از الان مشخص است که کرسی‌های نمایندگی در اختیار کدام گفتمان است. این فرآیند یأس‌آفرین با تبلیغات مخرب، انتشار شایعات و اخبار جعلی و...دنبال می‌شود تا مشارکت فعال مردم در انتخابات مجلس که به رشد و پیشرفت کشور و حفظ حقوق شهروندی رای‌دهندگان منجر می‌شود را به گروگان گرفته و این‌گونه القا شود که بی‌اعتمادی به نظام سیاسی حاکم باعث شده تا مردم از این فرصت ابراز نظر خود استفاده نکنند.

وظیفه شورای نگهبان در کور کردن موج تبلیغاتی معاندان

بدون تردید تحریم‌کنندگان انتخابات در خیمه دشمن هستند و فعالیت آنها درامتداد خط تحریم ظالمانه‌ای است که علیه ملت ایران اعمال شد و مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کرد اما بانگاهی به سابقه حضور مردم دربزنگاه‌های حساس انتظار می‌رود که مردم با حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تحریم‌کنندگان را ناکام کرده و مانع اقدامات دیگر آنها که دمیدن به آتش اغتشاشات خیابانی است شوند. این گروه‌ها اززمان پیروزی انقلاب تاکنون، صندوق‌های رای را فرمایشی دانسته‌ وخواستاررویگردانی مردم ازصندوق‌های رای ومشارکت پرشور آنها در انتخابات بودند و مطمئنا این بار نیز مثل چهار دهه قبل تیرشان به سنگ می‌خورد. شکست پروژه اغتشاشات خیابانی سال پیش، این نگرانی را در طیف تحریمی جدی‌تر کرده که مشارکت انتخاباتی دراسفندماه بالاتر از قبل شود. شاید برای همین است که آنها از هم‌اکنون به کمک غرب‌گرایان، بر طبل رد صلاحیت‌های گسترده و ناامیدسازی مردم می‌کوبند.انتظار می‌رود دلسوزان نظام و در راس آنها شورای نگهبان با جهاد تبیین پاسخ مستدلی به شبهات و اتهامات وارده بدهند و موج تبلیغاتی تحریمیان را خنثی کنند و دولت نیز با پرهیز از اقدامات حاشیه‌ساز و جلوگیری از جهش قیمت‌ها، زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه که تراز انقلاب است را آماده کند تا تیر خلاص دیگری بر فعالیت‌های دشمنان در ناامن‌سازی کشور خورده و توطئه‌های آنها در یارگیری از مردم خنثی شود.

جام جم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها