ناجوانمردی به سبک آشنا!

کد خبر: 1268014

جعفر شریف امامی در خصوص این انتخابات در خاطراتش می‌گوید: «برای انتخابات نظر من این بود که بایستی که یک راه حلی پیدا بکنیم که هم نتیجه‌ انتخابات طوری باشد که مردم بپسندند و خوب باشد و هم اعلی‌حضرت ناراحت نباشند.

ناجوانمردی به سبک آشنا!

سرویس سیاسی فردا: حسام الدین آشنا، رئیس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و از مشاوران ارشد حسن روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان اخیرا توئیت قابل تامل و هدفمندی  را در وصف انتخابات منتشرکرده است. آشنا که اکثرا عادت دارد سخنانش را حتی خطاب به همراهانش  با کنایه و طعنه مطرح کند، در این خصوص نوشته است :

"جعفر شریف امامی در خصوص این انتخابات در خاطراتش می‌گوید: «برای انتخابات نظر من این بود که بایستی که یک راه حلی پیدا بکنیم که هم نتیجه‌ انتخابات طوری باشد که مردم بپسندند و خوب باشد و هم اعلی‌حضرت ناراحت نباشند.به همین دلیل به اعلی حضرت پیشنهاد کردم که از هر محلی که یک وکیل باید انتخاب بشود ،چند نفر در محل در نظر گرفته بشوند که اینها بین مردم زمینه داشته باشند و ممکن است که انتخاب بشوند.چون نگران بودند که مثلاً یک وقتی یک توده‌ای انتخاب بشود یا یک کسی‌که نامناسب است انتخاب بشود."

قیاس مع الفارق و وقیحانه جمهوری اسلامی و حکومت منحوس پهلوی توسط حسام الدین آشنا در حالی صورت می گیرد که دولت یازدهم و دوازدهم، به مانند بقیه دولتهای پس از انقلاب برخاسته از رای مردم بوده و حتی در سال 1392 و در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحانی به سختی از 50 درصد حدنصاب آرا برای احراز پست ریاست جمهوری عبور کرد.اما با استناد به همان چند هزار رای ، حائز اکثریت نسبی آرا شده و برگزارکنندگان انتخابات نیز با رعایت امانت و حق الناس، از آن صیانت کردند. در انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 نیز علی رغم اتهامات غیر واقعی مطرح شده از سوی ستاد انتخابات آقای روحانی به رقیب انتخاباتی و نظام مبنی بر " زنانه و مردانه کردن پیاده روها"و" سوق دادن کشور به سوی تحریم و جنگ"، ایشان در صحنه انتخابات حضور پدا کرد و پس از احراز اکثریت آرا، توانست چهار سال دیگر هدایت سکان قوه مجریه را در دست گیرد. درچنین شرایطی استناد به جملات فردی معلوم الحال مانند جعفر شریف امامی برای متهم کردن نظام جمهوری اسلامی نسبت به فقدان سلامت انتخابات بیانگر  اوج وقاحت و بی انصافی آقای آشناست.

نکته دیگر اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1398، به واسطه عملکرد نامتوازن و ناموفق دولت دوازدهم در عمل به وعده های برجامی خود و افزایش تصاعدی قیمت کالاهای اساسی، بسیاری از شهروندان که سالها در انتظار وعده ثمر دهی میوه های برجام بودند نسبت به دولت سابق و وعده های آن ناامید شدند.محصول این ناامیدی ، عدم حضور طرفداران قبلی آقای روحانی و جریان اصلاحات و اعتدال پای صندوقهای رای بود.درحقیقت، انتخابات مجلس سال 1398، نماد قهر مردم از دولت وقت و وعده هایش بود نه قهر آنها با نظام . گویا آقای آشنا رای 60 هزار نفری ساکنان تهران به آقای مجید انصاری  سرلیست مورد حمایت ایشان و آقای روحانی در   انتخابات مجلس شورای اسلامی گذشته را فراموش کرده اند!

به نظر می رسد آقای آشنا تصور می کند با همسان سازی رژیم منحوس پهلوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، می تواند  در روند قانونی بررسی صلاحیتها امتیازاتی را از شورای نگهبان بگیرد یا اگر نامزدهای مورد حمایت جریان اصلاحات و اعتدال ( که اتفاقا تعداد افراد تایید صلاحیت شده آنها نیز در کشور قابل توجه می باشد ) در انتخابات مجلس به واسطه استمرار رویگردانی شهروندان از این دوجریان شکست خوردند، بار این شکست را متوجه ساختار انتخابات کشور و نظام جمهوری اسلامی سازد. این ناجوانمردانه ترین بازی یک سیاستمدار مدعی پایبندی به آرمانها و اصول انقلاب محسوب می شود....

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها