جام جم عنوان کرد: قدرت موج‌سازی زنان برای افزایش مشارکت

کد خبر: 1268229

جام جم نوشت: مادر خانواده می‌تواند یک اجماع فکری را ایجاد کند و یک خانواده را وارد فضای انتخاباتی کند که هم درصد آرای شرکت‌کنندگان بالا رفته و هم انتخاب دقیق‌تر و بهتری را داشته باشیم.

جام جم عنوان کرد: قدرت موج‌سازی زنان برای افزایش مشارکت

گروه سیاست سایت فردا - جایگاه و منزلت زنان و بررسی نقش‌ها، حقوق و وظایف و‌انواع‌کارکردهای اجتماعی آنان در عرصه‌های گوناگون دارای اهمیت بسزایی است. مشارکت سیاسی به‌عنوان یکی از شاخص‌‌های عمده توسعه تلقی می‌شود. زنان به‌عنوان بخشی ازسرمایه‌‌های انسانی در هرجامعه، با مشارکت سیاسی خود می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌‌ای را در اداره کشور داشته باشند. 

روزنامه جام جم با طرح این دیدگاه به نقل از یک جامعه‌شناس نوشته: زن ایرانی که با شاخصه‌های اسلامی و وقار خاص دین مبین اسلام خودنمایی به معنای اثرگذاری را انجام می‌دهد، قطعا می‌تواند اثرگذارتر باشد  اما اگر این نگاه وجود نداشته باشد و نگاه صرفا زن‌بودن، یانگاه صرف درخانواده بودن ونگاه وظیفه فرزندآوری باشد، قطعا زنان باید در عرصه‌هایی‌همچون آموزش‌وپرورش،فضای عالی‌کشور، مراکزدرمانی وبهداشتی و... حضورداشته باشندچراکه اثرگذاری‌شان می‌تواند فرآیند رشد و توسعه انقلاب اسلامی را فراهم کند.  

مادر خانواده می‌تواند یک اجماع فکری را ایجاد کند و یک خانواده را وارد فضای انتخاباتی کند که هم درصد آرای شرکت‌کنندگان بالا رفته و هم انتخاب دقیق‌تر و بهتری را داشته باشیم.  

ازطرفی نگاه سوء و تهدیدآمیزی که غرب به کشور دارد را با شوری که به‌واسطه حضور این خانواده و این همسر و این مادر رخ می‌دهد، می‌تواند تمهیدات را خنثی کند و اقتداری به جامعه دهد که بتواند در عرصه داخلی و بین‌المللی اثرگذار باشد و دشمن را ناامید کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها