کیهان: انهدام مقر موساد و پایگاه داعش / این گام اول انتقام است

کد خبر: 1269132

گام اول پاسخ سخت به دشمن با حمله موشکی سپاه به مراکز تجمع تروریست‌ها و نیز مقر موساد برداشته شد. انقلاب اسلامی در پیچیده‌ترین توطئه‌ها ایستاده و با اقتدار پیش رفته است. حمله موشکی سپاه بار دیگر نشان داد نظام اسلامی ضربه‌ دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و آنها را پشیمان می‌کند.

کیهان: انهدام مقر موساد و پایگاه داعش / این گام اول انتقام است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد سه‌شنبه در اطلاعیه‌های چهار‌گانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادرشده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر کرمان و راسک به‌ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند. علاوه‌بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی،‌ یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد که بخشی از پاسخ به این جنایات بود.

به گزارش فارس، در حمله سپاه به مقر موساد، چهار نفر از مسئولان ارشد موساد که کاملا تحت اشراف اطلاعاتی بودند به هلاکت رسیدند، در حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها در ادلب سوریه نیز چند فرمانده ارشد داعش هلاک شدند.

همچنین، برخی منابع خبر دادند که «پیشرو دیزایی» یکی از غول‌های نفتی منطقه کردستان عراق و دارای ارتباطات نزدیک با موساد و مالک گروه «امپایر و فالکون»، در حملات ضدتروریستی سپاه به منطقه اربیل کشته شده است.

تصویری از یک موشک آماده شلیک سپاه منتشر شد که نشان می‌داد روی این موشک‌‌ هشتگ کاپشن صورتی (دختر شهید 2 ساله در حمله تروریستی کرمان) و حریفت منم نوشته شده است.

سردار حاجی‌زاده: دست انتقام الهی‌گریبان جنایتکاران را گرفت

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص این عملیات گفت: رأس ساعت 12 همه کارها با موفقیت انجام شد و دست انتقام الهی‌گریبان جنایتکاران را گرفت.

به گزارش تسنیم،‌ وی ادامه داد: سپاه در یک عملیات ترکیبی در پاسخ به جنایات گروه‌های داعشی تکفیری که عده کثیری از هموطنان ما را در کرمان به خاک و خون کشیدند، توانستند از جنوبی‌ترین نقطه کشور و فاصله 1300 کیلومتری یکی از مقرهای مهم گروه‌های تکفیری را در منطقه تحت اشغال در ادلب مورد حمله قرار دهند و همزمان توانستند گروه دیگری را در منطقه شرق فرات که مرکز داعش است، مورد اصابت قرار دهند و تعدادی از داعشی‌ها را به درک واصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: 4 فروند موشک خیبرشکن از جنوب خوزستان به‌ سوی مقر گروه تکفیری در ادلب سوریه با موفقیت شلیک شد.

سردار حاجی‌زاده گفت: از کرمانشاه هم 4 فروند

و 7 فروند موشک هم از آذربایجان غربی به مقر صهیونیستی در اقلیم کردستان عراق شلیک شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین اظهار داشت: در ادامه این حملات 9 موشک بالستیک دیگر به مواضع تروریست‌ها شلیک شده است.

دوربردترین عملیات موشکی سپاه

با توجه به اظهارات سردار حاجی‌زاده می‌توان فاصله محل شلیک موشک‌های خیبرشکن تا ادلب را حدود 1300 کیلومتر تخمین زد و آن را دوربردترین عملیات موشکی سپاه دانست.

در این عملیات از موشک‌های بالستیک خیبرشکن استفاده شده است. این موشک همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1400 ضمن بازدید سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.

این موشک دارای برد 1450 کیلومتر و سامانه هدایت ترکیبی و مجهز به کلاهک مانورپذیر است.

این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

اطلاعیه‌ شماره یک سپاه؛ موشکباران

و انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ شماره یک خود از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

به گزارش سپاه نیوز، در این اطلاعیه آمده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه‌شب امشب [بامداد سه‌شنبه] با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت و منهدم شد.

اطلاعیه شماره 2 سپاه؛ انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در اطلاعیه شماره 2 خود از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی خود خبر داد.

در این اطلاعیه تأکید شده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ الله عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر؛ به‌ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران هر کجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگین‌شان خواهد رساند.

سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»

اطلاعیه شماره 3 سپاه؛

انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق

در پاسخ به شرارت‌های اخیر اسرائیل در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه‌بر این، در اطلاعیه شماره ۳ از هدف قرار دادن و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق با موشک‌های بالستیک در عملیات ساعاتی پیش خبر داد.

در اطلاعیه یاد شده نیز تصریح شده است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

«إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ»

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی- امت بزرگ اسلام

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.

این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان بوده است.

به ملت عزیزمان اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا گرفتن انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان ادامه خواهد یافت.

«وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»

اطلاعیه شماره ۴ سپاه؛ انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در سوریه با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همین ترتیب در اطلاعیه شماره ۴ خود جزئیات دیگری از عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه شماره ۴ از شلیک ۲۴ فروند موشک به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع تروریست‌ها در مناطقی از سوریه خبر داده شد.

در این اطلاعیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی به فضل الهی و با استمداد از ارواح طیبه شهدای گرانقدر و مظلوم جنایات اخیر تروریستی در میهن اسلامی به‌ویژه در کرمان دیار کریمان و زادگاه شهید قدس سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی؛ با اشراف همه‌جانبه اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه بر مراکز جاسوسی دشمن و تحرکات و محل استقرار و اجتماع تروریست‌های جنایتکار، فرزندان مؤمن، انقلابی و غیرتمند ایران عزیز در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیمه‌شب سه‌شنبه عملیات موشکی علیه مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق و محل تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با اقدامات تروریستی در کشور به‌ویژه گروهک تروریستی داعش را با موفقیت کامل انجام دادند.

طی این عملیات اهداف مورد نظر با ۲۴ فروند انواع موشک بالستیک به شرح زیر مورد اصابت دقیق و انهدام قرار گرفت:

۱- تعداد ۴ فروند موشک خیبرشکن از خوزستان به مقر گروهک تکفیری داعش در منطقه ادلب سوریه

۲- تعداد ۴ فروند موشک از غرب و نیز تعداد ۷ فروند موشک دیگر از شمال غرب کشور به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق

۳- تعداد ۹ فروند انواع موشک به محل‌های استقرار سایر گروهک‌های تروریستی در دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی سوریه

به ملت مقتدر و سربلند ایران اسلامی بار دیگر اطمینان می‌دهیم عملیات‌های تهاجمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا انتقام آخرین قطره‌های خون شهیدان میهن عزیزمان ادامه خواهد داشت.

«و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم»

پدر «دختر کاپشن صورتی»:

قلبمان از حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها آرام شد

دستشان را می‌بوسم و تا نابودی اسرائیل پای کار هستیم

پیمان سلطانی‌نژاد، پدر دختر کاپشن صورتی، از شهدای حمله تروریستی کرمان درباره حملات سپاه به مقر موساد و داعش گفت: دشمن باید بداند این تازه اول کار است و انتقام سخت تا نابودی کامل اسرائیل و استکبار جهانی ادامه خواهد داشت. ما تا نابودی اسرائیل پای کار هستیم.

سلطانی‌نژاد که در حادثه تروریستی کرمان، همسر،

۲ فرزند و ۵ عضو دیگر خانواده خود را از دست داده، در این باره به فارس گفت: امروز که اخبار را دیدم خیلی خوشحال شدم. این کار قوت قلبی برای ما خانواده‌های داغدار استان کرمان بود. من از عزیزان سپاه پاسداران نهایت تشکر را دارم که این کار را انجام دادند و دستشان را می‌بوسم.

او با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره نابودی اسرائیل ادامه داد: دوران بزن دررو تمام شده است. اگر کوچک‌ترین حرکتی کنند، جوابش را می‌گیرند. این غده سرطانی باید از روی زمین برداشته شود.

سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به وقایع این روزهای غزه بیان داشت: بچه‌های فلسطین که در غزه کشته می‌شوند، بچه‌هایی مثل ریحانه من هستند؛ آنها نه کاری به سیاست دارند و نه چیزی از آن می‌دانند. اما اسرائیل زورش فقط در همین حد است.

پدر دختر گوشواره قلبی، اسرائیل را رژیمی کودک‌کش دانست و خاطرنشان کرد: آنها توان بیشتری ندارند و نمی‌توانند با مردان نظامی جنگ موشکی یا تن به تن انجام دهند؛ پس به ترور یا عملیات‌های انتحاری بسنده می‌کنند.

این مرد که کمتر از ۲ هفته پیش، داغ ۸ عضو خانواده خود را دیده و گاهی بغض به او اجازه ادامه صحبت نمی‌دهد، تأکید کرد: ما تا نابودی اسرائیل پای کار هستیم.

برادر شهیدِ حادثه کرمان:

سپاه با حمله به مقر تروریست‌ها ما را خوشحال کرد

دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم

شهید محمدعلی عابدینی، یکی از سربازان حاج قاسم سلیمانی در لشکر۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس بود که سال‌ها آرزوی شهادت داشت. این رزمنده دفاع مقدس سرانجام ۱۳ دی‌ماه سال جاری در جریان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید.

خانواده شهدای این حادثه و ملت ایران خواستار انتقام خون شهدا بودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌های موساد و داعش حمله موشکی کرد و مسئولان ارشد موساد و داعش در این حملات به هلاکت رسیدند.

در پی این انتقام، برادر شهید عابدینی به فارس گفت: نه‌تنها خانواده‌های شهدای کرمان بلکه مردم خوب و ولایتمدار و انقلابی کشور عزیزمان از این اتفاقی که توسط سبزپوشان حریم ولایت نیروی سپاه پاسداران رقم خورد، خوشحالند. بنده به نوبه خودم از نیروهای سپاه تشکر می‌کنم و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم که انتقام خون شهدای کرمان را گرفتند.

وی ادامه داد: البته این حمله گوشه‌ای از انتقام جنایت بزرگ تروریست‌ها در گلزار شهدای کرمان بود. ان‌شاءالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات‌‌های بعدی بتوانند انتقام سخت‌تری از این تروریست‌ها بگیرند.

برادر شهید عابدینی با اشاره به حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان تأکید کرد: تروریست‌ها باید بدانند با این حرکات کورکورانه و قلدرانه نمی‌تواند در منش و مسیر حاج قاسم تأثیری بگذارد و مردم را از این مسیر دلسرد کند. مردم کشورمان با این حوادث نه‌تنها دلسرد نمی‌شوند، بلکه بیشتر پای کار خواهند آمد و پای انقلاب اسلامی در مسیر شهدا خواهند بود و بر عزت و عظمت این ملت افزوده خواهد شد.

بیانیه وزارت خارجه عراق در پی عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها و عناصر موساد

در آن سو، وزارت خارجه عراق در واکنش به عملیات سپاه علیه مقر تروریست‌های وابسته به موساد در شهر اربیل، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مهر به نقل از وبگاه الجزیره، وزارت خارجه عراق بدون اشاره به جولان تروریست‌ها و عناصر وابسته به موساد در اراضی اقلیم کردستان عراق، این عملیات موشکی را محکوم کرده و از انجام تدابیر قانونی علیه آن خبر داده است.

واکنش رئیس‌جمهور عراق به عملیات ضد تروریستی سپاه

«عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز به عملیات سپاه علیه مقر تروریست‌های وابسته به موساد در شهر اربیل، واکنش نشان داد.

وی بدون اشاره به جولان تروریست‌ها و عناصر وابسته به موساد در اراضی اقلیم کردستان عراق، این عملیات موشکی را به‌شدت محکوم کرد.

عراق سفیرش در تهران را برای مشورت فراخواند

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی «واع» عراق خبر داد این کشور سفیر خود در تهران را برای مشورت درباره حملات موشکی ایران فراخواند.

در پی این حملات، خبرگزاری واع همچنین گزارش داد وزارت خارجه عراق کاردار ایران در شهر بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی در ارتباط با این عملیات را تسلیم وی کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش به دولت عراق و مقامات اقلیم، درباره فعالیت گروه‌های تروریستی و عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی در این مناطق هشدار داده و بارها تاکید کرده است که نمی‌تواند در قبال این رخدادها که در اطراف مرزهای ایران انجام می‌شود، ساکت بماند.

تهران همواره از مقامات عراقی خواسته است که از فعالیت عناصر تروریستی خطرناک در خاک عراق علیه منافع جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری شود اما به نظر می‌رسد عدم توجه به این هشدارها، چاره‌ای جز عملیات مستقیم علیه مقر تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران باقی نگذاشته است.

ابراز ناخشنودی بارزانی از هدف قرار گرفتن مقر موساد

نخست‌وزیر کردستان عراق در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل، این حمله را محکوم کرد و از بغداد خواست موضع سختگیرانه‌ای در قبال این حمله اتخاذ نماید.

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر کردستان عراق در بیانیه‌ای به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل واکنش نشان داد.

نخست‌وزیر کردستان عراق در واکنش به این عملیات، این حمله را محکوم کرد و از دولت مرکزی عراق خواست موضع سختگیرانه‌ای در قبال نقض حاکمیت عراق و منطقه کردستان اتخاذ نماید.

او همچنین در ادامه این حمله را «وحشیانه» توصیف کرد و افزود: با جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به این حمله در ارتباط خواهد بود.

گزافه‌گویی دولت منطقه کردستان عراق علیه ایران

شورای امنیتی منطقه کردستان عراق نیز مدعی شد که تهران، از توجیه و بهانه غیرضروری برای حمله موشکی به اربیل استفاده کرد.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، در این بیانیه ادعا شده است: «ما از دولت فدرال [عراق] و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در قبال این جنایت ایران سکوت نکند.»

شورای امنیتی منطقه کردستان عراق با ادعای اینکه در این حملات ۴ نفر کشته و ۶ تن زخمی شدند، افزود: «ما توجیه ایران را رد می‌کنیم که گروه‌های مخالف ایرانی را در این حملات موشکی هدف قرار داده است.»

دوحه در واکنش به حمله سپاه: رویدادهای منطقه از یکدیگر جدا نیستند

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست مجمع اقتصادی «داووس» به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، وی با شرکت در برنامه‌ای در حاشیه نشست مجمع اقتصادی داووس در پاسخ به سؤال مجری درباره این حمله، رویدادهای منطقه را با یکدیگر مرتبط دانست و گفت: «نمی‌توان رویدادهای منطقه را از یکدیگر جدا کرد.»

واشنگتن: تأسیسات آمریکا در عراق هدف قرار نگرفت

«آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که گزارش‌های مربوط به حملات موشکی به شمال عراق و سوریه را دریافت کرده و در حال بررسی هستند.

به گزارش فارس، واتسون در مصاحبه با شبکه «المیادین» مدعی شد: «هیچ پرسنل یا تاسیسات آمریکایی در [حملات موشکی ایران] هدف قرار نگرفت و ما با مقامات ارشد عراق و منطقه کردستان در تماس بوده‌ایم.»

طبق این گزارش، وی همچنین ادعا کرد: «ما به ارزیابی وضعیت ادامه می‌دهیم اما نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این مجموعه‌ای از حملات غیردقیق بوده است.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای به نقل از متیو میلر، سخنگوی این وزارتخانه حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم کرد.

فرانسه؛ نگران مقر موساد در اربیل

همچنین، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی، ایران را به نقض حاکمیت عراق متهم کرد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود، عملیات ضد تروریستی ایران را «حمله به ثبات و امنیت عراق و کردستان عراق خواند» و با این ادعا که «به تشدید تنش‌های منطقه‌ای کمک می‌کند»، خواستار توقف آنها شد.

این در حالی است که سپاه پاسداران در بیانیه خود درباره جزئیات این حمله توضیح داد مقری که در اربیل هدف قرار گرفت، یک مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و بخصوص علیه ایران بوده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران همواره حامی صلح، ثبات و امنیت منطقه است و به رعایت حاکمیت و تمامیت سرزمینی کشورها پایبند است، خاطرنشان کرد: ایران در عین حال در استفاده از حق مشروع و قانونی خود برای برخورد بازدارنده با منابع تهدیدکننده امنیت ملی و نیز دفاع از امنیت شهروندان خود و تنبیه جنایتکاران تردید نخواهد کرد.

وی تروریسم را یک تهدید فراگیر جهانی خواند و گفت که ایران در عزم خود برای مبارزه با تروریسم در چارچوب همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی مصمم است.

لازم به تأکید است که با حمله موشکی سپاه به مراکز تجمع تروریست‌ها و نیز مقر موساد گام اول پاسخ سخت به دشمن برداشته شد. انقلاب اسلامی در پیچیده‌ترین توطئه‌ها ایستاده و با اقتدار پیش رفته است. حمله موشکی سپاه بار دیگر نشان داد نظام اسلامی ضربه‌ دشمن را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و آنها را پشیمان می‌کند. اگر گروهی یا دولتی بخواهد امنیت کشور را به خطر بیندازد، باید انتظار فروپاشی بکشد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها