راهبرد اصلاح‌طلبان از نگاه خراسان: اگر پیروز شویم لیست می‌دهیم، در غیر اینصورت مشارکت نمی‌کنیم

کد خبر: 1271070

بر‌خلاف سال 98 جبهه اصلاحات نخواسته است از همین حالا سیاست انقباضی کامل نسبت به انتخابات در پیش بگیرد، بلکه راهی برای لیست احتمالی این جبهه باز کرده است و استخوان‌بندی سند منتشرشده، همان مشارکت مشروط است که حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در نشست خبری خود مطرح کرده بود.

راهبرد اصلاح‌طلبان از نگاه خراسان: اگر پیروز شویم لیست می‌دهیم، در غیر اینصورت مشارکت نمی‌کنیم

گروه سیاست سایت فردا - راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات به معنای حرکت اصلاح‎طلبان به سمت سیاست «صبر و انتظار» با نگاهی به نظرسنجی‌هاست یا آن‌ها به‌دنبال کنش انتخاباتی در نوع جدیدی هستند؟ 

روزنامه خراسان با طرح این سوال نوشته: بر‌خلاف سال 98 جبهه اصلاحات نخواسته است از همین حالا سیاست انقباضی کامل نسبت به انتخابات در پیش بگیرد، بلکه راهی برای لیست احتمالی این جبهه باز کرده است و استخوان‌بندی سند منتشرشده، همان مشارکت مشروط است که حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران در نشست خبری خود مطرح کرده بود. 

سند راهبردی 1402 بر‌خلاف سال 98 درباره فهرست دادن احزاب سکوت کرده و حتی کلمه اصلاح‌طلبی را منحصر به این جبهه دانسته است؛ پیشتر برخی چهره‌های تأییدصلاحیت‌شده از احتمال لیست دادن در انتخابات سخن گفته بودند. 

اصلاح‌طلبان تصمیم‌های انتخاباتی‌شان براساس سود و زیان حاصل از مشارکت بود؛ به این نحو که آن‌ها به نظرسنجی های در آستانه انتخابات نگاه می کنند، اگر «اوضاع بر وفق مراد بود و می‌توانستیم پیروز شویم، لیست می‌دهیم اما اگر شرایط به‌نحوی بود که بوی بهبود شنیده نمی‌شد، بنا را بر سکوت و عدم مشارکت می‌گذاریم».شروع این راهبرد را در انتخابات مجلس نهم شاهد بودیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها