نگاه صبح نو به پروسه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی

کد خبر: 1271999

صبح نو نوشت: چهره‌های سیاسی از جماران تا لواسان، از روحانی عبور کرده‌اند و نه‌تنها وی دیگر نمی‌تواند نقش هاشمی دوم را بازی کند، بلکه باید با دگردیسی منطقی در سیاست‌ورزی، وزن خود در فضای سیاسی کشور را به‌خوبی شناخته و برای طرفداران دو آتشه‌اش ترسیم کند.

نگاه صبح نو به پروسه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی

گروه سیاست سایت فردا - داماد روحانی در توئیتی با انتشار عکس ناطق نوری، سید حسن خمینی، خاتمی، لاریجانی و باهنر می‌نویسد که امروز چرا عقلا از جماران تا لواسان در برابر تأیید صلاحیت نشدن حسن روحانی سکوت کرده‌اند! عزلت‌نشین شده‌اند یا مصلحت‌اندیش؟ این آسیاب به نوبت است. 

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: مهدی‌زاده به موضوعی اشاره می‌کند که در لایه پنهان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان جریان دارد. روحانی که با حمایت هاشمی ماراتن 92 را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، اگرچه امتیازهای زیادی به عمل‌گراها و اصلاح‌طلبان داده؛ اما گویا هنوز هم وصله ناجور است. اصلاح‌طلبان رادیکال که روحانی را کاندیدای اجاره‌ای می‌نامیدند، اگرچه امتیازهای زیادی از دولت وی گرفتند؛ اما حالا با بدنه سرخورده و فروریخته مواجه‌اند که به‌زعم خیلی از هم‌فکرانشان دیگر اعتنایی به اصلاح‌طلبی ندارند.  

از‌این‌رو بی‌اعتنایی اصلاح‌طلبان به روحانی آن هم پس از پالس‌های پی در پی نوبخت برای ائتلاف در انتخابات آتی نشان می‌دهد به تعبیر کامبیز مهدی‌زاده، چهره‌های سیاسی از جماران تا لواسان، از روحانی عبور کرده‌اند و نه‌تنها وی دیگر نمی‌تواند نقش هاشمی دوم را بازی کند، بلکه باید با دگردیسی منطقی در سیاست‌ورزی، وزن خود در فضای سیاسی کشور را به‌خوبی شناخته و برای طرفداران دو آتشه‌اش ترسیم کند. 

ازاین‌رو با مواضع گاه و بی‌گاه این روزهای طیف روحانی شاهد این هستیم که آنها با قطع امید از اصلاح‌طلبان رادیکال، به عمل‌گراها امید بسته‌اند تا شاید با ائتلاف با آنها نقشی در عرصه انتخابات بازی کنند و بتوانند با کسب کرسی‌های مجلس عرض اندامی هر چند کوچک داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها