آزادی‌خواه : تحریم انتخابات نتیجه‌ای جز ناامیدی ندارد

کد خبر: 1273395

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: پیش از انقلاب، مردم حقوقی مانند مشارکت در سرنوشت کشور و انتخاب مسؤولان نداشتند، اما انقلاب اسلامی به مردم ایران حق انتخاب و مشارکت داد.

آزادی‌خواه : تحریم انتخابات نتیجه‌ای جز ناامیدی ندارد

«حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر نرخ مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: انتخابات نماد جمهوریت و مردم‌سالاری دینی و حقی است که مردم ما با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردند.

وی متذکر شد: پیش از انقلاب اسلامی، مردم حقوقی مانند مشارکت در سرنوشت کشور و انتخاب مسؤولان را نداشتند، چرا که رژیم منحوس شاهنشاهی تمام حقوق را از مردم سلب کرده بود و برای آنان آزادی و حقی قایل نبود، اما انقلاب اسلامی به مردم ایران حق انتخاب و مشارکت داد و ۴۵ سال است که مردم ما در انتخابات‌های گوناگون حضور یافته و مسؤولان کشور را انتخاب می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باید به صورت گسترده پای صندوق‌های رأی بیایند و با مشارکت حداکثری خود، افراد اصلح را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنند. اگر افراد اصلح انتخاب شوند، مردم می‌توانند مطالبات خود را از آنان پیگیری کنند و قطعاً آن افراد اصلح هم می‌توانند مطالبات مردم را به خوبی مورد پیگیری قرار دهند.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه عدم مشارکت و تحریم انتخابات نتیجه‌ای جز ناامیدی و آشفتگی در مدیریت کشور ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی، بهبود معیشت مردم، رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در کشور اتفاق بیافتد، راه آن حضور گسترده مردم در انتخابات است. حضور پرشور مردم در انتخابات، دست رد زدن به سینه استکبار و استبدادی است که تمام همت خود را به کار گرفته‌اند تا انتخابات ۱۱ اسفند ماه ایران را تضعیف کنند. دشمنان بدانند که ملت ما باز هم در روز انتخابات حماسه می‌آفرینند و با مشارکت حداکثری خود دشمن را ناکام کرده و اجازه نمی‌دهند آنان به اهداف شوم خود دست یابند.

وی اظهار کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات، فضای تعاملی بین جریان‌های سیاسی کشور باید بیشتر تقویت شود که در این راستا شاهد بودیم چندی پیش رییس‌جمهور کشورمان با جمعی از فعالان سیاسی و احزاب نشستی صمیمانه داشت که افزایش این جلسات بسیار اثرگذار است و منجر به همبستگی و اتحاد ملی می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که در آستانه انتخابات مدام بحث «خالص‌سازی» را مطرح می‌کنند، باید در این زمینه توضیح دهند که منظور از خالص‌سازی چیست؛ اگر منظور، خالص‌سازی از عده زیادی از جریان‌های مورد قبول نظام باشد، ما هرگز این خالص‌سازی را قبول نداریم و معتقدیم باید تمام احزاب، تشکل‌ها و جریان‌های سیاسی را که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی مشغول به خدمت هستند، خودی بدانیم و به این مسأله توجه داشته باشیم که دوییت، افتراق و جدایی به هیچ عنوان به مصلحت نیست و از سوی دیگر انقلاب ملک طِلق یک جریان و گروه نیست و انقلاب اسلامی برای همه است. این راهبرد اگر در کشور مورد توجه باشد و چراغ راه شود، مطمئن باشید که افراد و جریان‌های سیاسی همسو همگی پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه ممکن است مردم گلایه‌هایی داشته باشند، اما پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و انتخابات ما پرشور خواهد بود، گفت: ملت واقعاً گلایه‌هایی دارند و سفره آنان کوچک شده و از برخی مفاسد، زد و بند و اختلاس نارضایتی دارند، اما این مسائل نباید منجر به کاهش مشارکت در انتخابات شود.

وی تاکید کرد: گلایه‌های به حق مردم باید در جای خودش تدبیر شود که انتخابات یک فرصت طلایی روبروی ملت است؛ حالا که ملت از برخی از سو مدیریت‌ها ناراضی هستند، باید نمایندگانی سالم، پاکدست و جریان‌ساز را انتخاب کنند. انتخابات فرصتی است که مردم با انتخاب افراد اصلح، فضا را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های کشور فراهم کنند و امیدوارم میزان مشارکت در انتخابات بالا باشد تا دشمن شاد نشویم. / مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها