آیت الله خاتمی: عید مبعث، عید بشریت و انسانیت است

کد خبر: 1273791

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: عید مبعث و برگزیدن رسول مکرم اسلام(ص) به پیامبری، عید بشریت و انسانیت است.

آیت الله خاتمی: عید مبعث، عید بشریت و انسانیت است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: عید مبعث و برگزیدن رسول مکرم اسلام(ص) به پیامبری، عید بشریت و انسانیت است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ در جشن عید مبعث و ۴۵ سالگی انقلاب که در مسجد ولیعصر(عج) شهر نوبران از توابع شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد:

وی در ادامه با اشاره به چهار حادثه شاخص در تاریخ اسلام گفت: دین مبین اسلام مدیون این وقایع است و وظیفه ما بزرگداشت این چهار رویداد مهم است.

وی با بیان اینکه بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، عید سعید غدیر خم، عاشورا و مهدویت چهار رویداد مهم در تاریخ اسلام قلمداد می‌شوند، تصریح کرد: وظیفه مسلمانان پاسداشت و تکریم این مناسبت هاست گرچه به برکت انقلاب اسلامی این مناسبت ها با شور و شعور بیشتری برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه در دوران ستمشاهی اجازه مشارکت مردم در سرنوشت خویش داده نمی‌شد، گفت: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ بار پای صندوق های رای آمدند و بی واسطه نمایندگان مجلس، رییس جمهور و خبرگان رهبری را انتخاب کردند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران مستقل ترین کشور جهان است که از نعمت استقلال و بهادادن به مردم برخوردار است و مردم باید قدر این نعمت را بدانند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید قدردان مردم به عنوان پشتوانه و سرمایه نظام اسلامی بود، افزود: باید با خدمت صادقانه و دلسوزانه زمینه ارتقای رضایتمندی را فراهم کرد و اجازه نداد گرانی و تورم مردم را اذیت کند. ارزانی مقطعی مورد پذیرش نیست باید ارزانی و مدیریت قیمت ها دائمی و همیشگی باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه گفت: خانواده نسبت به تامین کالاهای دینی نظیر کتاب های اعتقادی و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و ... اقدامد کنند تا فرزندان آنها دیندار و دین باور و پایبند به ارزش‌های دینی تربیت شوند و از ترفندهای دشمنان در جنگ ترکیبی و شناختی در امان باشند. ارتباط با برادران دینی و افراد متدین و تلاش برای جذب حداکثری انسان هایی که با باورهای اعتقادی فاصله گرفتند مصداق بارز جهاد تبیین است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه نوبران نیز مبعث را آغازگر تمدن اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن در مسیر مبعث پیامبر اکرم(ص) است.

حجت‌الاسلام رسول دادخواه افزود: انقلاب اسلامی پرچمدار نشر و گسترش اسلام ناب محمدی است و در عرصه بین المللی نقش کلیدی و محوری بر پایه اهداف و ارزش‌های بعثت پیامبر اسلام ایفا می‌کند.

وی با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفندماه اظهار کرد: ملت با بصیرت انقلاب اسلامی با خلق حماسه ای دیگر حضور معنادار و باشکوه را در این مناسبت ها به همایش خواهند گذاشت.

در این مراسم خادمیاران رضوی شهرستان ساوه در اجرای طرح «العلماء ورثة الانبیاء» با اهدای هدیه معنوی و تبرکی آستان قدس رضوی از امام جمعه موقت تهران و امامان جمعه نوبران و غرق آباد و امام جماعت مسجد به عنوان مبلغان دینی در ترویج و تبیین فرهنگ غنی بعثت تجلیل کردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها