مشارکت اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات /فهرست۳۰ نفره شانا در تهران معرفی می‌شود

کد خبر: 1274276

باید به زودی فهرست ۳۰ نفره‌ای را به مردم معرفی کنیم و در گام اول هم بر حسب تخصص داوطلبان را تفکیک می‌کنیم.

مشارکت اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات /فهرست۳۰ نفره شانا در تهران معرفی می‌شود

غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه انتخابات نقش مهمی در تحول و خدمت به کشور دارد گفت: جمهوری اسلامی در اسلامیت خود، رأی مردم را محترم می‌شمارد، چون احترام به رأی مردم جز آموزه‌های دینی ماست. تهران ۳۰نفر نماینده می‌خواهد و امروز بیش از ۲هزار نفر برای شهر تهران داوطلب مجلس شدند یعنی به ازای هر کرسی نمایندگی تهران بین ۷۰تا ۸۰نفر نام‌نویسی کردند. باید این واقعیت در ذهن داوطلبان باشد که شانس رقابت یک به ۸۰ است و باید این واقعیت پذیرفته شود. کسی که می‌خواهد نماینده مردم تهران شود باید علم و دانش کافی از جمله در حوزه اقتصاد داشته باشد.

حداد عادل با اشاره به روند مصاحبه داوطلبان مجلس برای معرفی در فهرست۳۰ نفره گفت: جامعه از ما انتظار دارد که حتماً داوطلبان بیشتری از زنان به مجلس راه پیدا کند و حتماً این کار را خواهیم کرد. این باور ما است.

سروری رئیس شورای ائتلاف در تهران شد

شورای ائتلاف طی اطلاعیه‌ای از انتصاب پرویز سروری به عنوان رئیس شورای ائتلاف شهر تهران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تعدد وظایف رضا داوری دبیر شورای ائتلاف کشور و لزوم نظارت دقیق بر اجرای فرایند‌های کلی انتخاباتی شورای ائتلاف و به پیشنهاد داوری دبیر شورا و تأیید غلامعلی حدادعادل، در جلسه روز چهارشنبه ستاد انتخابات شورای ائتلاف شهر تهران اعلام شد: پرویز سروری که هم‌اکنون نایب‌رئیس شورای ائتلاف است، به عنوان رئیس شورای ائتلاف شهر تهران فعالیت کند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: این تصمیم برخلاف ادعای برخی رسانه‌های مجهول‌الهویه کاملاً در راستای ایجاد وحدت بیشتر بین نیرو‌های انقلابی بوده و نه تنها در رأس و بدنه جریان انقلابی انشقاقی وجود ندارد بلکه به زودی ثمره این وفاق در انتخابات یازدهم اسفندماه مشاهده خواهد شد. شورای ائتلاف از نیرو‌های دلسوز انقلاب به ویژه در حوزه رسانه خواسته در ایام باقی مانده به انتخابات مراقب دسیسه‌های اختلاف افکن باشند و اجازه ندهند هیچ گونه سوءظنی میان جریان‌ها و افراد جریان انقلاب رخ دهد.

فهرست شورای وحدت ۲۵ بهمن قطعی می‌شود

عضو هیئت عالی شورای وحدت از مراحل پایانی تهیه فهرست ۳۰ نفره تشکل متبوعش در تهران خبر داد و گفت: ۲۵ بهمن، فهرست ما برای انتخابات مجلس دوازدهم قطعی می‌شود.

ابوالقاسم رئوفیان، عضو هیئت عالی شورای وحدت درپاسخ به این پرسش ایرنا که فهرست شورای وحدت در تهران چه زمانی نهایی می‌شود، گفت: تصمیم بر این است تا ۲۵ بهمن ماه، فهرست ۳۰ نفره خود را قطعی کنیم، اما رونمایی از فهرست به دور از تدبیر و یک نوع ساده اندیشی است و قطعا شورای وحدت این اشتباه را نخواهند کرد و حسن تدبیر می‌کنند.

اگر ترکیب نهایی زودتر از موعد اعلام شود ما در اصل فهرست خود را لو می‌دهیم و رقیب را هوشیار می‌کنیم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. در مسابقه فوتبال هم هیچ‌گاه اسامی بازیکنان را زودتر از موعد مقرر اعلام نمی‌کنند بنابراین ما در آستانه تبیلغات انتخابات از فهرستمان رونمایی می‌کنیم.

مشارکت اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات

وزیر کار در دولت دوازدهم می‌گوید بنابر اطلاعاتی که دارم برخی از اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم نامزد دارند و هم مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند.

محمد شریعتمداری در گفتگو با ایرنا، درباره جهت‌گیری گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: این موضوع که من منتسب به چه گروهی هستم یا نیستم عمومیت ندارد. گروه‌های معتدل برای حضور و مشارکت در انتخابات به صورت رسمی اعلام نظر کرده‌اند و برخی از اعضای شورای مرکزی آن‌ها نیز مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است. بنا به اطلاعاتی که دارم برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب هم علاقه‌مند به حضور در انتخابات هستند.

باهنر شاید به کرمان یا قم برود

رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری در حال تغییر حوزه انتخابیه از تهران به کرمان یا قم است. محمدرضا باهنر که پس از ۲۸ سال نمایندگی، مجدداً این روز‌ها دوباره سودای رفتن به بهارستان را در سر دارد، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد و صلاحیت او از سوی هیئت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شد. پیش از این، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری و از نیرو‌های نزدیک به او به ایرنا گفته بود: احتمالاً باهنر سرفهرست شورای وحدت در تهران خواهد شد. اکنون شنیده شده احتمالاً می‌خواهد حوزه انتخابیه خود را تغییر بدهد و به کرمان یا قم برود. محمد باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه نیز روز جمعه طی نامه‌ای به فرمانداری تهران از حوزه تهران به رشت تغییر حوزه داد.

‌نباید با سرنوشت خود قهر کنیم

رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه نباید با سرنوشت خودمان قهر کنیم، گفت: هر تحولی در کشور با حضور پرشور مردم در صحنه‌هایی، چون راهپیمایی یا انتخابات باید شکل بگیرد.

مصطفی پورمحمدی روز گذشته در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با ایرنا گفت: خوشبختانه فضای سیاسی کشور با توجیهات و تبیین‌ها وضعیت بهتری پیدا کرده است و امیدواریم این خودآگاهی در جامعه ما افزوده شود. وی بیان کرد: باید بدانیم هر تحولی در کشور با حضور پرشور مردم در صحنه‌های، چون راهپیمایی یا انتخابات باید شکل بگیرد. رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمنان میان ما و آرمان‌ها فاصله بیندازند، افزود: ما نباید با سرنوشت خودمان قهر کنیم و آینده خودمان را به خطر بیندازیم و تنها راه آن حضور قوی و آگاهانه در صحنه است.

روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها