ظهره وند در گفت‌وگو با «فردا»:

نامزد صاحب صلاحیت برنامه‌محوری پیش می‌گیرد نه تخریب

کد خبر: 1275870

فعال سیاسی گفت: وقتی منتخبان براساس شناخت کافی از واقعیت های کشور با برنامه محوری وارد مجلس شورای اسلامی شوند قطعا برای رسیدگی به موضوعات مختلف نیز طرح و برنامه دارند.

نامزد صاحب صلاحیت برنامه‌محوری پیش می‌گیرد نه تخریب

گروه سیاست سایت فردا: عرصه انتخابات، عرصه رقابت هاست؛ طبعا هر مجموعه ای تلاش می کند اقداماتی توجه و رأی افکارعمومی را به دست آورد. برخی با برنامه محوری از تاکتیک های ایجابی استفاده می کنند و برخی نیز از تاکتیک های تخریبی. نتیجه رویکرد نخست رقم خورد رقابت سالم سیاسی خواهد بود اما رویکرد دوم تبعات منفی خواهد داشت که شاید تا سالها بعد از انتخابات آثارش برجا بماند.

ابوالفضل ظهره وند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره اهمیت برنامه محوری نامزدها و مجموعه های سیاسی حاضر در انتخابات گفت: این مسیری است که از ابتدای تشکیل مجلس شورای اسلامی باید طی می شد و در آینده هم باید طی بشود چون رهبر معظم انقلاب  همواره در ادوار مختلف انتخابات بر این مسئله تأکید داشته اند.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید از صلاحیت تجربی، اخلاقی، مالی و علمی برخوردار باشند وقتی کسی از این صلاحیت ها را دارد قطعا برنامه محور است. معتقدم وقتی منتخبان براساس شناخت کافی از واقعیت های کشور با برنامه محوری وارد مجلس شورای اسلامی شوند قطعا برای رسیدگی به موضوعات مختلف نیز طرح و برنامه دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ملاحظات جریانی و گروهی هیچ گاه به نفع کشور و ملت نبوده و نخواهد بود، اظهار کرد: انتظارات رهبری و مردم حرکت به سمت تشکیل یک مجلس کارآمد است.

وی با اشاره به آثار رویکردهای تخریبی در انتخابات افزود: در گذشته هر گاه به مشکل خوردیم سر همین مسئله بوده است. احزاب و مجموعه های سیاسی باید در چیدمان نیروهای شان ملاحظاتی را درنظر بگیرند و طرفداران احزاب نیز باید این ملاحظات را رعایت کنند. تخریب رقبا با هدف افزایش شانس پیروزی نشان می دهد تخریب کنندگان از رهنمودهای رهبری به دور هستند.

ظهره وند یادآور شد: احزاب و گروه ها برنامه محور باشند و کاندیداهای مورد حمایت خودشان را بر همین اساس انتخاب کنند چون اگر بخواهند از افراد جنجالی حمایت کنند هم به ضرر خودشان و هم به ضرر رقیب شان خواهد شد.

وی افزود: کاندیدای مستقل هیچ وقت نمی خواهد با دشنام، تخریب، تهمت و توهین به رقبای خود رأی کسب کند؛ بعضا رویکردهای جریانی است که این اتفاقات را به وجود می آورد. مجموعه هایی که فهرست انتخاباتی تدوین می کنند این نکته را حتما درنظر بگیرند که نامزدهای جنجالی و تخریبگر را کنار بگذارند چون این رویکرد جواب نمی دهد.

این فعال سیاسی یادآور شد: کسانی که گفتمان انقلاب و منافع ملی و امنیت ملی را خوب فهم می کنند، نه تنها رو به تخریب رقبا نمی آورد بلکه روی تبیین و تشریح برنامه های خودشان متمرکز می شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها