محمدرضا خباز در گفت‌وگو با «فردا»:

شرط افزایش مشارکت

کد خبر: 1265368

فعال سیاسی گفت: اگر همین امروز برخورد با افرادی که باعث دلسردی نامزدها شده‌اند شروع شود شاهد بهبود وضعیت مشارکت خواهیم بود.

شرط افزایش مشارکت

گروه سیاست سایت فردا: این روزها شاهد افزایش دعوت ها از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات هستیم. در این میان برخی شخصیت های سیاسی اظهار امیدواری می کنند که دایره وسیع تری از نامزدها تأییدصلاحیت شوند چون این مسئله می تواند بر میزان مشارکت مردم اثر مثبت بگذارد.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره ارتباط بین عدم سختگیری در تأییدصلاحیت‌ها با میزان مشارکت در انتخابات گفت: هیات‌های اجرایی در ادوار گذشته نهایتا 12 درصد نامزدها را ردصلاحیت می‌کردند اما در این دوره 29 درصد نامزدها را ردصلاحیت کردند. در حال حاضر ردصلاحیت‌ها و عدم احراز‌ها از چشم وزارت کشور دیده می‌شود.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت برگزاری انتخابات پرشور افزود: رهبر انقلاب به صورت صریح می‌فرمایند «امنیت، پایداری و سربلندی کشور و جلوگیری از دیکتاتوری و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در گروی انتخابات پرشور است» بنابراین اگر احیانا برخی برخلاف فرمایش رهبری عمل می‌کنند و تخلفی در مورد ردصلاحیت‌ها اتفاق افتاد، افراد ذی‌صلاح از جمله آقای دادستان در موضوع رد صلاحیت‌ها ورود کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد رفتار هیات‌های اجرایی در جهت حضور مردم در پای صندوق‌های رای نیست، اظهار کرد: باید این مورد توسط مسئولین بررسی شود که چرا عده‌ای در این کشور هستند کاری انجام می‌دهند که انتخابات حداقلی شود و مردم ناامید شوند و افرادی که علاقه‌مند بودند و کاندیدا شدند بی‌دلیل ردصلاحیت شوند. اگر همین موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت؛ مشخص خواهد شد که گفتمان کشور گفتمان حداکثری است.

خباز افزود: من به عنوان یک فعال سیاسی که از قبل از انقلاب به فعالیت سیاسی پرداخته‌ام، هیچ گاه در چنین مخمصه‌ای گیر نکرده‌ام که تکلیف ما چیست؟ برخی مسئولان چرا تکلیف خود را با فعالان سیاسی درون نظام روشن نمی‌کنند؟ اگر همین امروز برخورد با افرادی که باعث دلسردی نامزدها شده‌اند شروع شود و وزارت کشور از افرادی که بدون دلیل رد صلاحیت شده‌اند عذرخواهی کند، شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها