سیاه‌نوری در گفت‌وگو با «فردا»:

تخریب‌های انتخاباتی به اعتماد مردم آسیب می‌زد و به دشمن خط می‌دهد

کد خبر: 1275879

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر رویکردهای رقابتی مجموعه ها یا نامزدها تخریبی باشد دو آثار سوء دارد نخست آنکه به اعتماد مردم آسیب می زد و دوم آنکه به دشمن خط می دهد از چه منافذی برای تخریب اصل انتخابات ورود کند.

تخریب‌های انتخاباتی به اعتماد مردم آسیب می‌زد و به دشمن خط می‌دهد

گروه سیاست سایت فردا: تأکید بر برنامه محور بودن و پرهیز از تخریب های انتخاباتی از جمله رهنمودهایی بودند که رهبر معظم انقلاب در سخنرای اخیرشان به آن اشاره کردند.

حسین سیاه نوری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت برنامه محوری نامزدها و مجموعه های سیاسی حاضر در انتخابات گفت: سلایق و دیدگاه های حزبی و گروهی می توانند در مسیر پیشرفت کشور با هم متفاوت و حتی متضاد باشند اما این اختلاف در اتخاذ رویکردها و روش ها امری طبیعی است که دو یا چند مجموعه سیاسی می توانند از خود بروز و ظهور دهند.

وی افزود: البته مجموعه های سیاسی باید حتما این نکته را مدنظر قرار دهند که اگر در روش ها و دیدگاه های شان اختلافی با سایر گروه ها داشتند، این مسئله منجر به اتخاذ رویکردهای تخریبی نشود. رهبر معظم انقلاب فرمودند «از هر سلیقه و مشی سیاسی به میدان انتخابات بیایند اما همدیگر را تخریب نکنند بلکه برنامه بدهند تا رأی دهندگان بتوانند از میان آنها گزینه بهتر را انتخاب کنند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رویکرد رقابت برنامه محور شناخت و آگاهی جامعه را از مجموعه های مختلف بالا می برد، یادآور شد: اگر رویکردهای رقابتی مجموعه ها یا نامزدها تخریبی باشد دو آثار سوء دارد نخست آنکه به اعتماد مردم آسیب می زد و دوم آنکه به دشمن خط می دهد از چه منافذی برای تخریب اصل انتخابات ورود کند.

وی افزود: جامعه با دیدن دعواهای سیاسی تخریبی می گوید «اینها به جای آنکه مصلحت مملکت را در اوضاع کنونی درنظر بگیرند، سعی می کنند پشت پرده های همدیگر را بیرون بریزند و یکدیگر را تخریب کنند». در چنین حالتی رأی دهندگان نسبت به تخریب کنندگان بدبین و نسبت به مجموعه های دیگر بلاتکلیف می شوند.

سیاه نوری با بیان اینکه رویکردهای تخریبی در انتخابات معیارهای سنجش جامعه را از کار می اندازد و در فرایند انتخاب مردم اختلال ایجاد می کند، افزود: دعواهای سیاسی به جامعه استرس و بدبینی منتقل می کند که باعث کاهش مشارکت در انتخابات خواهد شد چون مردم از این اتفاقات سابقه خوبی در ذهن ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها