پورمختار در گفت‌وگو با «فردا»:

میانه‌روی ضمن افزایش مشارکت، امید را در جامعه تقویت می‌کند

کد خبر: 1273065

فعال سیاسی گفت: کسانی که رویکردها و مواضع رادیکالی و تند دارند هم خودشان موفق نخواهند بود و هم موجب دفع خیلی افراد می شوند که دیدگاه دلسوزانه دارند.

میانه‌روی ضمن افزایش مشارکت، امید را در جامعه تقویت می‌کند

گروه سیاست سایت فردا: فاز اصلی رقابت های انتخاباتی در حال شکل گیری است؛ در این میان برخی مجموعه ها یا نامزدها با طرح نقدهای تخریبی و رادیکال قصد دارند برای خود رأی جمع کنند؛ حال آنکه جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به دیدگاه های میانه رو نیاز دارد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره لزوم پرهیز از تندروی و اتخاذ مواضع رادیکالی گفت: میانه روی در همه حوزه ها لازم و ضروری است مثلا در حوزه اقتصادی نه اسراف پسندیده است و نه خسّت داشتن. احادیث بسیار زیادی نیز از پیامبر و ائمه داریم که ایشان مردم را به میانه روی توصیه کردند تا امور به درستی پیش برود.

وی افزود: تندروی و برخوردهای رادیکال موجب اختلاف و شکاف بیشتر می شود که نهایتا نیز امکان دارد به دشمنی بیانجامد. از این نظر چنین رفتارها و رویکردهایی همواره نهی می شوند. یادم نمی رود رهبر معظم انقلاب در جلسه ای با دولت آقای روحانی درباره اعتدال و میانه روی صحبت کردند و فرمودند «اعتدال عین اسلام است».

این فعال اصولگرا اظهار کرد: رفتار معتدلانه به خصوص در جمع خودی و نیروهای انقلابی و دلسوز اقتضای فعالیت های سیاسی است که بتوان گردونه نیروها را افزایش داد، تعداد بیشتری را جذب کرد و از همه ظرفیت ها استفاده کرد. البته به طور قطع و یقین ما باید مشترکات را مبنا قرار دهیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در جمع بسیجیان اخیرا تأکید داشتند که «اگر کسانی اصول انقلاب و نظام را قبول دارند باید آنها را جذب کنیم». متأسفانه با وجود رهنمودهای ایشان، کسانی پیدا می شوند که خودشان را معیار قرار می دهند، اگر افراد با افکار آنها نزدیک و همراه باشند جذب و اگر دور یا مخالف باشند طرد می شوند.

نماینده ادوار مجلس گفت: کسانی که رویکردها و مواضع رادیکالی و تند دارند هم خودشان موفق نخواهند بود و هم موجب دفع خیلی افراد می شوند که دیدگاه دلسوزانه دارند. در رقابت های سیاسی و انتخاباتی این موضوع حتما باید مدنظر قرار بگیرد تا بتوان از همه ظرفیت ها، دیدگاه ها و سلایق مختلف ملتزم و متعهد به اصول انقلاب و نظام استفاده کرد. این قطعا موجب افزایش میزان مشارکت در انتخابات و امیدواری در مردم می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها