نظر جواد امام درباره روایت قوچانی از کودتا در جبهه اصلاحات

کد خبر: 1277756

جبهه اصلاحات در حالی این خط‌ومشی را اتخاذ کرده که در ماه‌های اخیر شاهد شکاف‌های عمیق و درونی متعددی بوده است. مهم‌ترین شکاف پیرامون انتخاب خانم آذر منصوری به ریاست این جبهه بروز کرد که اختلافات به رسانه‌ها کشیده شد و محمد قوچانی از روزنامه‌نگاران شناخته‌شده اصلاح‌طلب انتخاب منصوری را کودتا نامید.

نظر جواد امام درباره روایت قوچانی از کودتا در جبهه اصلاحات

 جبهه اصلاحات ایران که در این دوره از انتخابات مشی رادیکالی در پیش گرفته است، طی بیانیه‌ای اعلام کرد فهرستی برای انتخابات مجلس دوازدهم ندارد، اما در مقابل طیف گسترده‌ای از فعالان اصلاح‌طلب با انتشار بیانیه روزنه‌گشایی از این خط‌ومشی رادیکال جبهه اصلاحات عبور و بر حق رأی و لزوم مشارکت در انتخابات تأکید کردند.

جبهه اصلاحات در حالی این خط‌ومشی را اتخاذ کرده که در ماه‌های اخیر شاهد شکاف‌های عمیق و درونی متعددی بوده است. مهم‌ترین شکاف پیرامون انتخاب خانم آذر منصوری به ریاست این جبهه بروز کرد که اختلافات به رسانه‌ها کشیده شد و محمد قوچانی از روزنامه‌نگاران شناخته‌شده اصلاح‌طلب انتخاب منصوری را کودتا نامید.

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات، اما نظر دیگری دارد و روایت قوچانی از کودتا را قبول ندارد. او همچنین رادیکالیزه‌شدن جبهه اصلاحات را هم رد می‌کند. او در پاسخ به این سؤال که هوای سیاسی در جبهه اصلاحات به چه نحوی است، به خبرنگار روزنامه جوان گفت: خوشبختانه در جبهه اصلاحات، چون از یک انسجام نسبی برخوردار هستیم برای ما هوا خیلی هوای خوب و معتدلی است، اما متأسفانه هوای کشور و هوای انتخابات خیلی سرد است و آن چیزی که بیشتر آزاردهنده است، سردی موجود در جامعه است. این سردی در نمایشگاه مطبوعات کاملاً عیان بود و مورد استقبال مردم قرار نگرفت، در حالی که قبلاً با استقبال گسترده مردم مواجه می‌شد، بنابراین برای این هوای سرد در عالم سیاست باید فکری کرد.

امام در پاسخ به این سؤال که شما از انسجام در جبهه اصلاحات سخن گفتید، اما انتشار بیانیه روزنه نشان می‌دهد چندان هم انسجام وجود ندارد، گفت: اتفاقاً اکثر این دوستان خارج از جبهه اصلاحات هستند. شخصیت‌های مستقلی هستند که در حوزه‌های اجتماعی، دانشگاهی و رسانه‌ای فعال هستند. وی ادامه داد: تعداد معدودی از این افراد عضو جبهه اصلاحات هستند و خودشان هم اعلام کردند که بیانیه روزنه در ارتباط با انتخابات نیست و در واقع بیانیه انتخاباتی نیست. بیانیه روزنه ارائه تحلیلی در مورد شرایط کشور است که این دوستان داشتند. سخنگوی جبهه اصلاحات در مورد سخنان محمد قوچانی مبنی بر کودتا در جبهه اصلاحات برای برگزیدن خانم آذر منصوری به ریاست این جبهه هم گفت: بله اگر انسجام نبود این حرف‌ها نبود. این دوستان خیلی علاقه‌مند هستند که از عبارت کودتا استفاده کنند، در حالی که تصمیمات جبهه اصلاحات کاملاً دموکراتیک است.

وی ادامه داد: مطالبی که آقای قوچانی نوشتند با وجود احترامی که برای ایشان قائل هستم، مطالب بی‌ربطی بود و تکذیب شد و حتی خود مهندس نبوی هم که بخشی از مطالب از زبان ایشان بود آن را تکذیب کردند. سرکار خانم منصوری هم با اکثریت آرای جبهه به عنوان رئیس انتخاب شده است. کودتا یک معنا و مفهوم مشخص دارد و نمی‌توان بر این فرایند دموکراتیک اسم کودتا گذاشت.

امام در پاسخ به سؤال دیگری در مورد بیانیه ۱۱۰ نفر از فعالان اصلاح‌طلب و اینکه آیا این بیانیه نشان‌دهنده شکاف در جریان اصلاحات نیست، بیان داشت: دوستان خوب ما هستند، به هر حال آن چیزی که خود این دوستان مدعی هستند این است که مسئله انتخابات در این بیانیه مطرح نیست و این امر نشان‌دهنده هیچ انشعابی در جریان اصلاحات نیست و ما تقابلی هم با هم نداریم. سخنگوی جبهه اصلاحات سپس در پاسخ این سؤال که چرا مشی تحریم انتخابات را برگزیدید، گفت: بیانیه ما تحریم انتخابات نیست. انتخابات را آن‌هایی تحریم کردند که این تحریم را به وجود آوردند. کسانی که فرصت‌ها را از جریانات سیاسی و مردم گرفتند و در حال حاضر به دنبال انداختن هزینه این مسئله بر گردن اصلاحات هستند.

وی ادامه داد: در همین دوره رسماً اعلام شده است ۵ هزار نفر با وضعیت عدم احراز مواجه شدند. فردی که بر اساس آرای دادگاه صالحه محکوم نشده است چرا باید عدم‌احراز یا ردصلاحیت بگیرد.

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها