سلیمی نمین در گفت‌وگو با «فردا»:

تنش‌آفرینان در مجلس نمی‌توانند کانون تصمیم‌گیری شوند

کد خبر: 1279551

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تنش آفرینان درون مجلس نمی توانند با همین شیوه ادامه دهند و در کانون تصمیم گیری مجلس ایفای نقش کنند.

تنش‌آفرینان در مجلس نمی‌توانند کانون تصمیم‌گیری شوند

گروه سیاست سایت فردا: درحالی‌که کمتر از یک هفته از ورود برخی منتخبان به مجلس دوازدهم می‌گذرد، رهبر انقلاب در تذکری کم‌سابقه نسبت به رفتارهایی که موجب نابود شدن مجلس جدید و تلخ شدن کام ملت می‌شود، هشدار دادند.

عباس سلیمی نمین در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به رفتارهای نابودگر مجلس دوازدهم گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته به ویژه بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد نوعی فاصله گرفتن از برخوردهای احمدی نژادی را شاهد بودیم و این امر کاملا محسوس بود. نیروهای تندرو در دو جریان سیاسی محدود شدند و به حاشیه رفتند اما متأسفانه در آستانه انتخابات 11 اسفند چند پدیده موجب شود که ما پدیده بازگشت به افراطی‌گری یا به تعبیر بهتر بازگشت به عناصر تندرو را در هر دو جریان شاهدیم.

وی افزود: جریان اصلاح طلب به تندروی رو آورد، انتخابات را زیر سئوال برد، عدم مشارکت را تبلیغ کرد و قهر از صندوق های رأی را در دستورکار خودش قرار داد. در چنین وضعیتی این دیدگاه مطرح شد در نبود جریان اصلاحات باید جریانات اصولگرا با هم رقابت کنند. وقتی بحث رقابت درون اردوگاهی مطرح می شود، در مقابل عقلای جریان اصولگرا، طبعا گروهی به سمت تخریب روی می آورند چون خودشان سابقه و توانمندی ندارند که با قابلیت های شان به میدان بیایند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: تخریب های سیاسی زمینه ای را ایجاد کرد که متأسفانه برخی جوانان تصورشان این شد که اینها نیروهای انقلابی هستند چون در مقام نقدهای تند برآمدند. این تصور عاملی برای رأی آوری شان شد اما معتقدم آنها درون مجلس نمی توانند با همین شیوه ادامه دهند و در کانون تصمیم گیری مجلس ایفای نقش کنند. هر چند خودشان تصور می کنند چون در تهران چند نفرشان رأی آوردند، این به آن معناست که در مجلس آینده رویکردی حاکم است که با آنها همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجلس آینده این آقایان خیلی جایگاهی نخواهند داشت و مورد اقبال قرار نخواهند گرفت. اداره مجلس نیازمند رسیدن به تعادل است که این کار سخت و دشواری است چون گرایش ها و جریانات مختلف در مجلس حضور دارند، نمایندگان خودشان را با هم برابر می دانند و جمع کردن همه نمایندگان با گرایش ها و سلایق مختلف دور هم کار سختی است. حالا اگر کسانی که خودشان عامل تنش هستند مدعی اداره مجلس باشند، فاجعه می آفرینند چون تحت مدیریت آنها مجلس حتی یک دقیقه هم نمی تواند کاری را از پیش ببرد.

سلیمی نمین گفت: اداره مجلس توانمندی، آرامش و قابلیت می خواهد؛ چه طور کسی می تواند مدعی اداره مجلس باشد در حالیکه اعمال و رفتارش در رأس تنش آفرینی هاست طبیعی است که نمایندگان چنین کسی را به عنوان رئیس قبول نمی کنند چون او آبروی مجلس را می برد و از مجلس اعتباری باقی نخواهد ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها